Analysfrågor

I

Insanity

Ska beställa analys av höet vi köpt och behöver lite hjälp.

Bonden vi köper av har allt sitt hö på samma ställe, hårdpressade balar.
Är osäker på om han därmed vet vad som är 1:a, 2:a skörd osv.

För det ska väl kryssas i vilken skörd det rör sig om väl? :confused:

Ska beställa av analycen och hur många provemballage brukar ni beställa åt gången?

Och vilken analys är det man ska välja? Och vad kostar det?

Har inte haft analys av mitt foder innan, men nu när stoet är dräktigt känns det som ett måste.. därav alla dumma frågor :o;)
 
Sv: Analysfrågor

Har inte beställt nåt alls än, kostar emballageproverna på en gång? Eller är det först när man skickat in höet för analys som det kostar så att säga?

Den har jag sett innan, följesedeln alltså, men när jag kollade där innan idag fick jag upp en annan. Denna stämmer bra iaf, och är ju till häst.. :)

Hur gör man med hö i fyrkantsbalar då? Skära upp, vad innebär det?

Känner mig urbota dum nu.. haha
 
Sv: Analysfrågor

Embalaget ingår i analyskostnaden. Jag själv har aldrig betalat något trots jag beställt en del embalage och aldrig nyttjat dessa. Fyrkantsbalar öppnar man och tar tussar ur ett par stycjken. Men ALL information om hur man provtar medföljer embalaget. . Analycen har övertagits av eurofins numera sen 26: e oktober 2007, varav hemsidesadreesen är http://www.eurofins.se
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla duktiga här.. Är lite villrådig och tvekade för att skriva detta då det känns så självklart med analys av sitt hö att det känns...
Svar
7
· Visningar
1 309
Senast: Sara75
·
Foder & Strö Sitter med ett kg hö i frysen nu och vet inte vart jag ska skicka det :o. Höet kom väldigt plötsligt då bonden ringde igår och frågade...
Svar
7
· Visningar
1 043
Foder & Strö Jag vill ta en analys på mitt hö, men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ta ett representativt prov. Jag står inhyrd i ett stall där...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Halloj! Jag har två hästar hemma, en kallblodsvalack på 23 och ett varmblodssto på 17 år. Jag och en vän har lånat hem dom, har ridit på...
2
Svar
20
· Visningar
3 131
Senast: Maria_81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp