Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Finns flera ställen, lättast är att du går in i din foderbutik så brukar de sälja kit där till analys. Är egentligen bara ett lite större frankerat adresserat kuvert där man lägger i hösilaget och postar.
Det brukar kosta runt 500kr har jag för mig för full analys (vilket du ska ha).
Vi betalade ca 1400 ink moms för total analys och då ingår grundanalys (ts, energi, råprotein, smältbart råprotein,fiber och socker), mineral bas (kalcium,fosfor,kalium,magnesium,natrum,svavel). mineral extra (koppar,järn,mangan,zink) och ett tillval på selen
Eurofins
750 kr för grundanalys vilket inkluderar bla socker, makromineraler och mikromineraler
Ingen hygienisk analys eftersom jag har hösilage - varje ny bal har en ny miljö som kan vara bra/dålig
Foder & Strö
Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Hästnyheter Jag har aldrig sett ridning som en idrott..sport är det ju om man tävlar men idrott har jag nog aldrig kallat ridning för. Fast på vissa...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.