alternativ...

R

rin85

tänkte höra om det finns någon som vet om det finns några bra alternativ som man kan använda sig av, för min häst skall bli bättre? Hon har benpålagring i höger framknä och blir för tillfället behandlad med tuppkam. Vore underbart bra om någon hade tips eller råd till mig!

Sv: alternativ...

Min häst har också det. Är din mkt halt? Vi ska nog tirangelmärka sedan ska han få gå med en massa unghästar i flock och uppfostra och leka med dom...

Jag märker ingenting på min häst om jag bara rider rakt fram. Men ställer jag höga krav på samling och på volt så blir han arg, men han visar fortfarande ingen hälta. Bara när man böjer.

Sv: alternativ...

För pålagringarna kommer ju aldrig att försvinna.

Men för att underlättta för min häst och för att hältan inte skall uppstå så ger jag honom glucosamin och sedan har jag ett back on track skydd som han har på sig om natten. Vet dock inte om han är halt eftersom man bara ser det om man gör böjprov... Svårt det här när han inte visar någon direkt hälta.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: Lavinia
·
Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
346
Senast: Ponylove
·
Kläder & Bli fin Jag skulle vilja ha en baddräkt. Skulle gärna beställa (jobbigt att leta i affärer) men tycker också det är jobbigt att skicka tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
1 328
Senast: Cattis_E
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
336
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama