Allergivänlig och LUGN

Elizette

Trådstartare
Vilka raser passar in på den beskrivningen? Helst ska dom inte heller vara så pratiga :p

Det är mao inte någon rex katt som eftersökes :)

tips ?

Sv: Allergivänlig och LUGN

Jag har en Don Sphynx som funkar bra med de allergiker jag känner iaf. Hon är lugn och en riktigt gosgris. Snackar inte så mkt skit som min rex gör heller:D

La Perm? Iom att den har päls "som en pudel" kan jag tänka mig att den är mildare för allergiker.

http://www.laperm.se/

"La permkatten är en vänlig, avspänd och mycket tillgiven ras som älskar människor. Den tycker om att ligga i knät och kela och spinna. Många La Permkatter apporterar leksaker och vissa tycker om att sitta eller ligga på sin ägares axel. Den har oftast lätt att lära sej gå på promenad i sele och trivs bra som innekatt i lägenhet.
"

Allergivänlig är ett svårt ord. Det är så otroligt individuellt.

Har du kollat på Sibiriska katter? De omnämns ibland som bättre för allergiker.
Annars kanske Selkirk Rex eller Laperm? Det finns fler rexraser än de tokiga DRX och CRX. ;)

Den Sibiriska katten saknar en av de allerogena protein som människor kan reagera på. För mer info, googla, eller skicka PM så kan jag förmedla kontakt med en person som är mycket duktig i den rasens specifika egenskaper.

kl

Jag har precis gått igenom den djungeln själv.

Vi har kikat på Sibirisk katt och det fungerade inte för sambon,
vi träffade sen Juno, en liten Cornish Rex och det har funkat.
Men. Hon är både pratig och busig.

Minns jag inte fel så bor du fortfarande i gbg? Jag vet jättebra uppfödare som tagit emot oss för provnosning. Bara att PMa...

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
390
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
647
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
180
Senast: MJLee
·
Katthälsa :arghh::arghh: Katten har dragit in loppor och jag får snart panik. Hon har givetvis medel mot alla sånna där äckliga småkryp och HON...
Svar
5
· Visningar
811
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama