Akupunktur och massage

L

Lenaskena

Hej,
Brukar era häster/ponnys vila efter akupunktur och massage? Och i såfall hur länge:)

Sv: Akupunktur och massage

har du ut en equiterapeut så brukar rådet vara 1-2 dagar beroende på behandling, när min fick akupunktur så skulle hon vila 2 dagar och sedan undvika böjda spår i ca en vecka :)

Var det bara akupunktur då inte kiropraktor också?:banana:

nä då var det en kille som var utbildad både kiropraktor och akupunktör, så det var båda delarna, och eftersom det var så omfattande behandling så fick hon bara motioneras lugnt på raka spår i en vecka :)

2 dagar sen 2 dagar lugnt, aldrig träning eller tävling inom en vecka. Det är 4 dagars karens på akupunktur.

Jag har en Equterapeut som kommer med jämna mellanrum och kollar igenom min pålle. Inte för att det är något fel på henne utan jag gör det i förebyggande syfte. Det känns tryggt att veta att ens pålle mår bra och inte har ont.
Hon får då även massage vilket hon gillar skarpt! Står alldeles stilla med slutna ögon...bara såååå gott! :love:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några...
Svar
7
· Visningar
630
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka