AKRIBORI sto

carrin

Trådstartare
Har en bekant som har ett sto efter Akribori-Testarossa-Ciceron
Jättesnyggt sto med massor av härliga rörelser och som även hoppar trevligt. Ca 163cm Välbenad, snygg sida, relativt korrekt. Vaken med en del humör men mycket ridbar och samarbetsvillig

Tanken med att ta en avkomma är att ta fram en dressyrhäst som förmodligen skall erbjudas till försäljning senare. Vad tipsar ni om för hingst?

Sv: AKRIBORI sto

Lingh kanske? För att behålla multitalangstam och förbättra gångarterna. Lär bli en lättsåld avkomma med..

Måste säga att du "fick" mig lite där när hästen hette Avalon nu direkt efter bruksprovet *asg*

Vi har haft lite funderingar på Silvano, Briar, Okeanos samt att som redan nämnt kika på de "nya" hingstarna

Okeanos låter som ett jättetrevligt val på det stoet! Okeanos känns lite roligare och modernare än Briar, trots den likartade stammen. Samtidigt tycker jag att man norde passa på att använda Lingh nu när han står i Sverige-vem vet hur länge han stannar?

Vi har haft lite funderingar på Silvano, Briar, Okeanos samt att som redan nämnt kika på de "nya" hingstarna

Briar hade jag inte lagt på ett Akribori sto då det e mycket temprament i både Akribori o Briar.

Akribori är ju en väldigt bestämd herre som har mycke åsikter o kan gärn stå på bakbenen om det inte passar herren.
Och i Briar avkommor så är det ganska mycke ös i också.

Florestan blod hade ju varit en hit kanske ? Dalwhinnie 1180?

Idag är det för det mesta mycket humör i de flesta hingstar vi använder i tävlingsmässig avel. Att Akribori har humör tvivlar jag inte alls på, men vad jag själv sett och hört är avkommorna väldigt behagliga och trevliga! Briar kan myckt väl lämna hett, men som med alla hästar beror det lite på var de hamnar hur de blir. Det verkar dock som om Okeanos är coolare och förhoppningsvis lämnar lite coolare hästar.

Jag hade inte tvekat att använda Okeanos på ett Akriboristo:).

Ägaren är oerhört sugen på just Okeanos men jag sa till henne att höra lite först, det finns många fina hingstar. Lingh kan ju med vara ett alternativ. Tävlingshästar har ju ofta en del temperament så det är vi kanske inte så rädda för men man vill ju ha en samarbetsvillig häst och det är viktigt.

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 644
Senast: Jealle
·
Avel Hej. Vi står med ett beslut att ta ang vårat hbl sto. Ska vi eller ska vi inte avla på vårat sto. Cox Ramona...
Svar
7
· Visningar
1 609
L
Avel Nu läser jag igenom min rubrik och tänker för mig själv hur frukstansvärt dum denna rubrik faktiskt låter, men faktum kvarstår att jag...
Svar
10
· Visningar
1 884
Senast: tanten
·
M
Avel Som så många andra sitter man ju och drömmer om att ev betäcka sitt kära lilla sto nån gång. Nu ligger detta längre fram i tiden, om det...
Svar
2
· Visningar
984
Senast: SussiLull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka