Akademisk ridning, vilken klubb??

opus

Trådstartare
Vet ej om denna tråd ligger rätt, men jag provar.

Ni som rider akademiskt, vilken klubb/förening är ni med i??
Vilka rider ni för??

Lite nyfiken. :)

Sv: Akademisk ridning, vilken klubb??

Jag är inte med i någon klubb eller förening, men jag umgås med många liksasinnade och med folk som har liknande inriktning.

Jag rider för Desmond O´Brien från Wien ca: 4 ggr/år.

Såg din artikel om damsadelsridning... Underbart skriven Carola! Vilken upplevelse det måste ha varit *ler*

Opus: Jag är skogsakademiker... Var med och startade upp "Ridkonstens Vänner" för några år sedan men har pga olika anledningar sen förpassat mig till skogen...

Scorpan skrev:
Såg din artikel om damsadelsridning... Underbart skriven Carola! Vilken upplevelse det måste ha varit *ler*

.

Ja jag är lyckligt lottad, det är bara att inse :D Jag har fått en pedagogisk perfektionist att rida för och även om jag är "kass" så kvittar det för han lyfter fram något bra varje gång.

Damsadelridningen var häftigt men fy så rädd jag var :crazy: :cry:
Fast helt i onödan då det var riktigt kul :p

Tack för beröm :bow:

Du får nog fler svar om du lägger den under Barockridning. ;)

Jag är inte med i någon förening, eftersom jag inte tävlar. Sätter jag igång med hopptävlandet igen så blir det den klubben jag varit med i från början TaRK.

Jag rider för Carina och Bent. Efter praktiken i vintras/våras så har jag inte fått tränat något för någon, men jag hoppas att det snart blir en träning för Carina igen. Sen ska jag på mer praktik till våren. *härligt*

Liknande trådar

Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
513
Senast: Oknytt
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
254
Senast: Lavinia
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
867
Senast: Roxy
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama