Bukefalos 28 år!

Smoothi

Trådstartare
Har ni den? Brukar ni få info om div olyckor och annan viktig info i det närområde ni befinner er i? Nu får man tydligen även larm om sprängningar och skjutningar. Mycket bra 👍
 
Har appen sen ett tag, men har inte kommit ihåg ringa från den när jag behövt ringa. Gått fortare bara trycka på telefonsymbolen då det sitter i ryggmärgen.
 
Jag skaffade appen efter rekomendation av läraren på utbildningen för snöskoter jag gick i vintras. Kändes vettigt eftersom det trots allt är en ganska riskfylld aktivitet som dessutom utförs ofta på otillgängliga ställen.

Jag hade en annan app förut där man kunde slå på och utvalda personer kunde följa en när man t.ex var ute och red - hette den typ "knappen"? Den va bra tyckte jag! Jag hade en minderårig medryttare och hon hade alltid den på när hon var ute och red :up:
 
Jag har den. Oftast får jag om olyckor. Har hänt att jag är 36 mil (!) ifrån. 😅
Om det beror på appen eller min telefons GPS vet jag då inte för att den inte uppdaterats som den skulle. Då jag hade befunnit mig i området någon dag innan.
 
Jag har haft den, men den är bortsorterad sedan en tid tillbaka. Håller inte på med någon riskfylld aktivitet längre, och använde den aldrig till annat heller.
 
Skjutningar har jag inte fått besked om. Bor några kvarter från gårdagens skjutning på Södermalm i Stockholm.

Bränder har jag däremot fått många larm om.
 
Har appen sen ett tag, men har inte kommit ihåg ringa från den när jag behövt ringa. Gått fortare bara trycka på telefonsymbolen då det sitter i ryggmärgen.
Det som är bra är att dom får gps position om man är i nöd ifall man inte vet exakt var man är. Då slipper missingpeople skicka ut o leta.
 
Jag har den. Oftast får jag om olyckor. Har hänt att jag är 36 mil (!) ifrån. 😅
Om det beror på appen eller min telefons GPS vet jag då inte för att den inte uppdaterats som den skulle. Då jag hade befunnit mig i området någon dag innan.
Har du ställt in exakt position då i inställningarna?
 
Jag har den. Bor i en rätt stor stad så får en hel del notiser om bilolyckor och bränder. Tycker det är bra. Aldrig använt den för att larma dock.
 
Jag bor tydligen helt off och har hittils bara fått notiser för Hesa Fredrik och en trafikolycka.
 
Jag har den. Oftast får jag om olyckor. Har hänt att jag är 36 mil (!) ifrån. 😅
Om det beror på appen eller min telefons GPS vet jag då inte för att den inte uppdaterats som den skulle. Då jag hade befunnit mig i området någon dag innan.
Min app uppdaterar också om saker utanför mina inställda län. Verkar fungera sådär med andra ord.
 
Det som är bra är att dom får gps position om man är i nöd ifall man inte vet exakt var man är. Då slipper missingpeople skicka ut o leta.
Absolut. Det var bara inte min första tanke att trycka mig fram till appen (kanske ska ha den på första sidan på mobilen) när jag stod vid en korsning och behövde ringa (dvs såg tydligt vart jag var).
 
Vi har haft den installerad sedan den kom för många år sedan. Än så länge har jag inte använt den dvs jag har inte ringt 112 varken före eller efter. Ibland kommer det upp saker vid jobbet fast jag är hemma. När jag varit på jobbet tex har det hänt att den inte larmat men gpsen har visat rätt. Samma sak när man varit ute och åkt har det varit saker som hänt men den har inte noterat det.
 
Vi har haft den installerad sedan den kom för många år sedan. Än så länge har jag inte använt den dvs jag har inte ringt 112 varken före eller efter. Ibland kommer det upp saker vid jobbet fast jag är hemma. När jag varit på jobbet tex har det hänt att den inte larmat men gpsen har visat rätt. Samma sak när man varit ute och åkt har det varit saker som hänt men den har inte noterat det.
Nu vet inte jag exakt hur den funkar men beroende på hur allvarligt och vilken typ av larm så kanske man ställer in radien från larmpunkten innan man skickar ut det via appen. Vissa gånger får bara telefoner säg 100m ifrån punkten andra gånger kanske 10km ifrån.
 
Nu vet inte jag exakt hur den funkar men beroende på hur allvarligt och vilken typ av larm så kanske man ställer in radien från larmpunkten innan man skickar ut det via appen. Vissa gånger får bara telefoner säg 100m ifrån punkten andra gånger kanske 10km ifrån.
Fast det har inte varit så allvarliga saker. Vi hade en jättebrand i stan då fick jag ingen utskick förräns dagen efter då jag parkerade på jobbet men mindre bränder i stan eller krockar har det sänts ut när jag varit hemma.
 
Fast det har inte varit så allvarliga saker. Vi hade en jättebrand i stan då fick jag ingen utskick förräns dagen efter då jag parkerade på jobbet men mindre bränder i stan eller krockar har det sänts ut när jag varit hemma.
Som med alla andra appar så finns det väl div buggar. Men man ska ju uppdatera appar ochså o inte glömma bort 😀
 
Det som är bra är att dom får gps position om man är i nöd ifall man inte vet exakt var man är. Då slipper missingpeople skicka ut o leta.
Nej det får dom inte. Har ringt med appen och fick ändå försöka förklara vart på vägen vi var. Så kommer inte ringa med appen igen.
Däremot kan man väl själv se i appen vart man är och ge latitud och longitud till 112 men då är det enklare att ringa med en annan telefon och ha appen öppen i sin telefon b
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 254
Senast: Wille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 666
Senast: Barbabelle
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 335
Senast: Bison
·
Mat Behöver gå ner i vikt och hade velat ha recept hjälp av ngn app. men alla jag sett har inga val för att välja bort saker man är...
Svar
6
· Visningar
747
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp