Vart står reg.nummret?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare rosenknopp
  • Startdatum Startdatum
R

rosenknopp

Hej! Behöver lite hjälp här. Det är så att vi blivit med travare, varmblod. Hästen i fråga har inget pass och inte ett papper i sikte :grin:.
Hästen är gammal men rätt ska vara rätt och jag har varit i kontakt med STC i ärendet.
Jag fick hem papper om passansökan men vet inte hästens reg.nr. Är det samma som frysmärkningen?
Gick in på travsport.se och skrev i hästens namn, det står även ett annat nr där.

Hjälp någon?

Sv: Vart står reg.nummret?

**raderat**

Senast ändrad av en moderator:

Såhär har jag fått för mig att det är: Tex 7xxxxS. 7:an står för att hästen är född 07 (x:ena symboliserar regnr) och S:et står för att hästen är svenskreggad. Sen kan S:et och siftan som bestämmer året hästen är född på byta plats med varandra beroende på om hästen är född 90nånting eller 2000nånting... Så tror jag i alla fall att det är men nån annan får gärna rätta mig om jag har fel..

Tack för eran hjälp!

Jag såg att man kunde söka på reg.nr så jag kopierade de olika numren och det enda som jag kommer till rätt häst på är 87-XXXX, då måste det väl vara det numret? :o. Det jättelånga numret får jag ingen träff på, vad är det för nummer då?

Det nr du skrivit om är frysmärknings nr. På travsport.se ser man ett reg nr. det är åratalet samt fyra siffror i det.

Tack så jättemycket :)!

Nu kan jag fylla i ägarbytespappren :)

Som jag skrev tidigare reg nr är det som står på travsport.se först årtal sen fyra siffror.
Det långa nr är något nytt de har lagt till på senare år, vet inte riktikgt vad det är för nr.

Jo det förstod jag :)

Hon har altså reg nr 87-XXXX :)

är hästen född på 80-talet är de inte säkert att de finns ett S med i reg nummret. men som nån annan skrev innan så beror placeringen på s:et på om hästen är född på 90 eller 00 talet

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 731
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 780
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 123
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 743
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar