Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller med om det här, att det är rimligt med gränser när något spårar.

Sedan skiljer jag mig lite ifrån många andra här, framförallt de som påpekar att det verkar finnas för lite önskan om att ändra sig. Eller att det tas för givet att det blir värre för @karamelldrottningen när hon skriver trådar snarare än när hon varit bannad - det vet vi ju inte, det låter i mina ögon som att det funnits saker som hon hade mått bättre av att bolla med andra om. Och jag tycker att man bör få kunna skriva av sig även om svåra ämnen när man mår piss (även om man kanske inte är i stadiet där förändring är möjlig), sedan bör man väl till viss del tänka på hur man skriver det, och inte attackera andra.
Här kan jag hålla med, nu finns reglerna av en orsak, men ibland tänker jag att de kanske är svåra att följa när man inte har något annat bollplank man kan bolla saker med .berätta för vad som hänt få en "nykter" syn (oavsett vem som råkat ut för något, tänker eller känner något eller funderar på något hemskt). Med dagens regler skulle jag inte kunna uttrycka mig som jag gjorde 2005, resultatet hade definitivt inte blivit som det blev då i sådana fall. Men det är ju svårt att dra någon gräns.

Själv har jag reflekterat över just skillnaden i att viljan att prata om något, ärligt och lufta det, få råd och stöttning, och som jag så många gånger nu senast har läst- man vräker ur sig saker, slätar över, kallar de som reagerar för dumma saker, tar bort inlägg och rent krasst tycker synd om sig själv för att man inte klappas medhårs hela tiden.

Det känns som om man inte kan dra någon vettig gräns mer än vad som gjorts egentligen.
 
Sedan vet jag inte om det kan vara så att forumet har "krympt" lite. Det är väldigt många användare här som har varit med väldigt länge och man lär känna varandra och blir mer investerad i trådarna på både gott och ont ibland. Det är svårare att dra en gräns, kanske, och därför blir vissa ämnen mer provocerande?
Det får en själv givetvis ta ansvar för men jag förstår hur lätt det händer när det gång på gång är hemska situationer som beskrivs, och då pratar jag givetvis inte bara om @karamelldrottningen. De nya riktlinjerna för dagbok är nyttiga tycker jag, även om jag också förstår att de är rätt svåra att tvärtolka för både den som skriver, den som läser och de som modererar.
 
Sedan vet jag inte om det kan vara så att forumet har "krympt" lite. Det är väldigt många användare här som har varit med väldigt länge och man lär känna varandra och blir mer investerad i trådarna på både gott och ont ibland. Det är svårare att dra en gräns, kanske, och därför blir vissa ämnen mer provocerande?
Det får en själv givetvis ta ansvar för men jag förstår hur lätt det händer när det gång på gång är hemska situationer som beskrivs, och då pratar jag givetvis inte bara om @karamelldrottningen. De nya riktlinjerna för dagbok är nyttiga tycker jag, även om jag också förstår att de är rätt svåra att tvärtolka för både den som skriver, den som läser och de som modererar.
Helt ärligt tycker jag dagbok är en tveksam funktion på ett forum. Starta en blogg om du vill visa hela internet ditt liv, men ska den vara kvar ska det vara utan kommentar funktion. De sista månaderna har det utnyttjas av vissa användare att skriva saker man lika gärna kan skriva i forumet men man nyttjar dagbok för där kan man själv ta bort meddelanden man skrivit i stridens hetta och sedan låtsas som ingenting, ta bort svar från andra som inte passar en och låsa dagbokstråden när man får mothugg.
 
Helt ärligt tycker jag dagbok är en tveksam funktion på ett forum. Starta en blogg om du vill visa hela internet ditt liv, men ska den vara kvar ska det vara utan kommentar funktion. De sista månaderna har det utnyttjas av vissa användare att skriva saker man lika gärna kan skriva i forumet men man nyttjar dagbok för där kan man själv ta bort meddelanden man skrivit i stridens hetta och sedan låtsas som ingenting, ta bort svar från andra som inte passar en och låsa dagbokstråden när man får mothugg.
Jag vet inte om jag håller med. Jag tycker att dagboken fyller en funktion och att det är få trådar som startats där som skulle varit särskilt givande i det rena diskussionsforumet - men ja, eventuellt ta bort kommentarsfunktionen helt.

Egentligen är väl det här en diskussion som hör hemma i Bukeforumsdelen och inte en dagbokstråd. Till exempel.
 
Jag håller med om det här, att det är rimligt med gränser när något spårar.

Sedan skiljer jag mig lite ifrån många andra här, framförallt de som påpekar att det verkar finnas för lite önskan om att ändra sig. Eller att det tas för givet att det blir värre för @karamelldrottningen när hon skriver trådar snarare än när hon varit bannad - det vet vi ju inte, det låter i mina ögon som att det funnits saker som hon hade mått bättre av att bolla med andra om. Och jag tycker att man bör få kunna skriva av sig även om svåra ämnen när man mår piss (även om man kanske inte är i stadiet där förändring är möjlig), sedan bör man väl till viss del tänka på hur man skriver det, och inte attackera andra.
Jag tror inte heller att det är så mycket skillnad på om TS är bannad eller inte i hennes mående men när det spiller över på andra här med elakheter är det nog bäst för alla med banning ändå :) Många gånger är det Gunnar/mods som fått ta skiten precis innan en banning pga borttagna inlägg som gått över gränsen så för att stoppa en rundgång kan timeout vara bra. Men nej... tveksamt att det ger någon som helst skillnad på TS mående förutom minus den ilska som verkar riktas mot forumet då inte tas ut på forumet:p
 
Jag är sällan så förvirrad som när jag försöker läsa i ulvlekar:rofl:
Men eller hur! Jag är van rollspelare både irl och i text, jag har haft vänner IRL som försökt förklara för mig, jag har lusläst beskrivningarna men jag fattar ändå inte... så nu trycker jag oftast på ignoreraknappen när de dyker upp annars blir jag bara arg. :D
Ibland läser jag trådstarten innan för att jag gillar när de är kreativa.
 
Din senaste tråd pågick i 232 inlägg (varav 89 var dina) och 14 dagar innan den spårade ur så pass att den plockades bort. Två av dina andra trådar som du startat på Dagbok har 457 resp 203 inlägg (varvav 130 + 76 var dina), de är fortfarande öppna och har funnits i 2,5 resp 1,5 månader.

Så det stämmer helt enkelt inte att du inte får skriva om någonting annat än vädret. Däremot stämmer det att det finns vissa regler att förhålla sig till, gällande självskadebeteende och annat, och att det därför behöver dras gränser ibland.
Vilka trådar är det som fortfarande är öppna? Jag ser bara att alla har låsts av Gunnar.
 
Jag tror inte heller att det är så mycket skillnad på om TS är bannad eller inte i hennes mående men när det spiller över på andra här med elakheter är det nog bäst för alla med banning ändå :) Många gånger är det Gunnar/mods som fått ta skiten precis innan en banning pga borttagna inlägg som gått över gränsen så för att stoppa en rundgång kan timeout vara bra. Men nej... tveksamt att det ger någon som helst skillnad på TS mående förutom minus den ilska som verkar riktas mot forumet då inte tas ut på forumet:p
Det där stämmer ju inte heller. Oftast är det jag som får en massa skit precis innan en banning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 906
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 475
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Nålad
  • Artikel
Dagbok Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om...
Svar
1
· Visningar
2 617
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 067
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp