Vad gör ni med hästarna dagen innan tävling?

movgli

Trådstartare
Ja, vad gör ni med hästarna? Får dom stå o vila eller rider ni och hur rider ni isf.?
Om hästen stallas upp på tävlingsplatsen mitt på dan dagen innan, hur gör ni då?
Hur långt ska ni sen tävla? Gör ni olika beroende på vilken distans det är?

/movgli

Sv: Vad gör ni med hästarna dagen innan tävling?

Det är så olika. Stallar vi upp dagen innan försöker vi ta ut hästen mycket för att beta. Mycket gräs i magen bidrar till mindre risk för uttorkning. (Speciellt som många dricker lite sämre när de är på resande fot.) En lugn och nertaggad häst promenerar vi. En mer högtaggad häst sitter vi upp på för lite motion. Har vi rest långt sitter vi upp en liten stund för att se att allt är OK i kroppen efter resan.

min e ute i hage som vanligt , rids inte , står inne på natten. tar de lugnare emd ridningen hela veckan före start.

Om det inte finns så stora betesmöjligheter hur gör ni då? Liar ni gräs hemma innan ni åker eller ger ni någonting annat, uppblött hö eller fuktigt Lusernhack? Vad är bäst i brist på gräs?

hö...såklart...

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
496
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 852
Senast: Ketrawzc
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 564
Senast: Claraclara
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 685
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka