tävlingsmoment - fråga

Seabaz

Trådstartare
När man tävlar i körning, eller rättare sagt när man ska börja tävla i körning... Måste man köra alla tre momenten?

Finns det inga enbart dressyrtävlingar eller precision?

Sv: tävlingsmoment - fråga

I lokal klass (som är det lättaste) så får det enligt årets TR vara max 2 grenar. Det händer även att det arrangeras enskilda grenar, men det verkar inte vara jättevanligt. Men även om det är en tävling med flera grenar så brukar det vara ok att hoppa över någon gren om man vill. Enda kravet är för att köra maraton så måste man ha kört en godkänd dressyr innan.

Är jag helt bäng eller har de ändrat regler till nästa år att man får välja att bara starta i dressyr och precision? Har för mig att jag läste det.

Det vore väldigt bra hur som helst. Dels slipper man lägga ut massa pengar på en vagn som håller och dels så är ju maratondelen lite lite läskig ;) haha

och dels så är ju maratondelen lite lite läskig ;) haha

Det är precis så jag känner!! :D

Kan vara så att det ändras kanske??
2009 var jag på Flyinge och praktiserade hos en enbetskusk där, hon sa att det ev. var på gång att det skulle bli typ enbart dressyrtävlingar... Just för att locka fler till sporten också!

Mycket bra initiativ!

Jag siktar inte på att bli världsbäst eller så men om jag nu har en ponny som ska köras in och jag ska behålla den så vill jag ändå ut och göra saker med den - för att det är roligt! :)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: Mli
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Dressyr Jo apropå ideella insatser och att ragga hederspriser till tävling, ska vi köra en snabb ”hederspriser jag har gillat att få” fråga...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 505
Senast: Fiorano
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka