Tappskor på tävling?

CK

Trådstartare
Ni som har en förmåga att få tappskor på tävlingarna, vad brukar ni få betala för att få en dojja ditsatt?
Är det brukligt att man betalar mer om hovslagaren får åka ut på banan?
Det känns som att en 100-lapp är lite uselt betalt, med tanke på att hovslagaren ska ha jour ganska länge, och kanske bara får nåt enstaka jobb....

Fram med era erfarenheter och tyckande!

Sv: Tappskor på tävling?

Har anlitat 3ggr under min 10åriga distanskarriär. Och 2 ggr så har det ingått så då har jag inte betalat ngt alls men det var 2003-2004.
En gång åkte de ut på banan.
Det tyckte jag nästan kändes dumt att inte betala ngt men han sa att det ingick i startavgiften.

Förra året fick jag betala 250 kronor för att få på en sko före besiktningen eftersom skon trampats av i transporten.
Det tyckte jag var lite dyrt för att slå på i grinden. Kan vara OK pris om de måste åka ut 1-2mil.

Min erfarenhet är att arrangören betalar hovslagaren för att vara där, och sedan kan hovslagaren ta en mindre avgift för att slå på sko.
Då har ju hovslagaren ersättning även om skorna skulle sitta kvar.

Har anlitat 3ggr under min 10åriga distanskarriär. Och 2 ggr så har det ingått så då har jag inte betalat ngt alls men det var 2003-2004.
En gång åkte de ut på banan.
Det tyckte jag nästan kändes dumt att inte betala ngt men han sa att det ingick i startavgiften.

Förra året fick jag betala 250 kronor för att få på en sko före besiktningen eftersom skon trampats av i transporten.
Det tyckte jag var lite dyrt för att slå på i grinden. Kan vara OK pris om de måste åka ut 1-2mil.

Att skoning ska ingå är ju dumt.
Jag har ju varit med om att folk kommer med 4 utslitna skor, och hela hästen får skos om av tävlingshovslagaren. :mad: Orättvist mot hästen, tycker jag.
250 kr är ju också i dyraste laget.
Jag tror en 100-lapp är det som är lämpligt att rekommendera.

Jag var på en tävling nyligen då en tappsko var tyungen att slås på.
Det kostade 100 kr. Tycker det är rätt rimligt i och med att ryttade hade med en sko.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 154
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 089
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 045
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka