Boll
Trådstartare
Min lille ponny kastrerades för snart tre veckor sedan. Allt gick bra, han fick ingen feber och är pigg och glad. Det enda som bekymrar mig är att pungen är svullen. Det är stor som en honungsmelon ungefär. Det är inget som verkar bekymra honom. Han är inte öm, han äter och dricker som vanligt och har som sagt ingen feber.
Jag har pratat med veterinär när inte svullnaden hade lags sig efter lite drygt en vecka. De bad mig avvakta några dagartill eftersom han inte hade feber eller verkade må dåligt.
När det hade gått två veckor sedan kastrationen ringde jag till dem igen och sa att svullnaden var kvar.
De skrev då ut finadyn. De tyckte inte att de behövde komma och titta. Nu har han fått det i några dagar och svullnaden har inte gett med sig.
Är det någon som vet vad detta kan bero på och vad jag bör göra??
// Anna
Jag har pratat med veterinär när inte svullnaden hade lags sig efter lite drygt en vecka. De bad mig avvakta några dagartill eftersom han inte hade feber eller verkade må dåligt.
När det hade gått två veckor sedan kastrationen ringde jag till dem igen och sa att svullnaden var kvar.
De skrev då ut finadyn. De tyckte inte att de behövde komma och titta. Nu har han fått det i några dagar och svullnaden har inte gett med sig.
Är det någon som vet vad detta kan bero på och vad jag bör göra??
// Anna