Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som vet om det existerar en seat saver som primärt ger stöd åt pubis? Alltså bygger upp sätet mer framtill?
Akavallos som är ”utskuret för pubis” ger mer stöd åt pubis på mig. Bäst är dock Lena Gunnarssons seat corrector.Någon som vet om det existerar en seat saver som primärt ger stöd åt pubis? Alltså bygger upp sätet mer framtill?
Hur är yttertyget? Är det prassligt?Jag har QHPs variant i grönt med diskret leopardtryck. Rejält och funkar till min dressyrsadel.
Visa bifogad fil 143763
Tycker inte att det prasslar något, inte som jag märkt av iallafall.Hur är yttertyget? Är det prassligt?
En del sadelöverdrag jag kommit kontakt så är yttertyget så himla stelt och prassligt så jag blir tokig.
Man kan beställa storpack och då kostar de typ 29 kr.Köpt gips och vetwrap till Zacke idag för han har en hovböld. Kunde göra det hos distriktarna för en rulle vetwrap på apoteket kostade 53:-!!
Rekommenderar storpack på börjes. 12 för 259 kr.Köpt gips och vetwrap till Zacke idag för han har en hovböld. Kunde göra det hos distriktarna för en rulle vetwrap på apoteket kostade 53:-!!
Min dotter hade xxs i funktion när hon var 10 år och vägde typ 40 kg och hade 158/164 i andra kläder. Året efter var de alldeles för små och då har hon inte ett gram fett på kroppen. Så hade jag varit du skulle jag testa xsHur var det nu igen med storleksskillnader mellan MD performance och function?
Jag har två par performance i xxs och ett par vinterfodrade function i xxs (dock den tidiga varianten, tror de gjort om dessa sedan jag köpte mina). Vill nu köpa ett par vanliga function men är osäker på om jag ska ta xs eller xxs.
Har gått upp typ 10 kg över vintern men performance är ju superstrechiga så de passar fortfarande. Vintertightsen passar också, men har alltid varit liiite tighta nedtill på benen. Function är väl lite mindre än performance?
Mina andra ridtights i xxs (tex alequi, fager) funkar fortfarande men är rätt tighta i midjan. Hade inte velat köpa nya som är så tighta över magen, men eftersom de redan ligger i garderoben så får de duga
Vilken storlek hade ni satsat på i mina skor?
Ja jag brukar köpa storpack (eller från Temu). Men tog slut på de sista när vi la gips i onsdags och behövde ett par lindor hemma över helgen. Apoteket har alltid varit dyrt men alltså 53:- för EN linda var som helt bisarrt!Rekommenderar storpack på börjes. 12 för 259 kr.
Oj ja då är de verkligen bra mycket mindre än performaceMin dotter hade xxs i funktion när hon var 10 år och vägde typ 40 kg och hade 158/164 i andra kläder. Året efter var de alldeles för små och då har hon inte ett gram fett på kroppen. Så hade jag varit du skulle jag testa xs
Jag hör absolut till den skaran, älskar de handskarna! Nu går de ju att köpa i Sverige också, tidigare laddade jag upp när jag var i Tyskland.Jag har beställt hem ett par ridhandskar från Haukeschmidt, har sett att en del anser att de är lika bra som Roeckl men mer hållbara. Ser fram emot att testa!
Hur bra är de? Jag hade en del billiga i lådan och var inte glad nu när jag fick hovböld. De var inte ett dugg klistriga utan jag fick tejpa fast änden med silvertejp... Hittade någon "märkes" som var ännu äldre men betydligt bättre så jag tänkte att man nog får bita ihop och betala i framtiden...Rekommenderar storpack på börjes. 12 för 259 kr.
Samtidigt tycker jag att mina är lite stora i stl, tog xl men skulle kunna ha L, så det kan ju skilja mellan storlekar och ”årsmodeller”Oj ja då är de verkligen bra mycket mindre än performace
Så svårtSamtidigt tycker jag att mina är lite stora i stl, tog xl men skulle kunna ha L, så det kan ju skilja mellan storlekar och ”årsmodeller”
Jag hade böjt ut. Fick göra det med alla stångbett på min gamla swb.Köpte ett begagnat fager Felix baucher-bett, 11,5 då jag tidigare provat 10,5 som blev alldeles för litet. Mundelen passar bättre men sidodelarna trycker ändå då hon har en liten mun men grovt huvud. Ska man ge upp om bett-typen eller går de att typ böja ut?