Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Om man har otur innebär det att ett brev kan ta över en vecka även när allt fungerar.

Postlådan töms varannan vardag - dvs 2 eller 3 gånger per vecka - och delas ut varannan vardag
Jag ska skicka iväg träckprov... Det ska en ju se till att skicka så det kommer fram så fort som möjligt...
 
Ryggont osv. Måste gå iväg och träna i morn. Kanske inte är så mkt folk där, om det är öppet 🤔
Edit: Jo det är öppet. Marsch pannkaka! :wtf:
 
Min kollega har semester. Hennes vikarier är 3 styckna, dom fick nån timmas rundvandring med min arbetsledare, resten verkar jag förväntas att sköta. Blir så less.

Det blir inte bättre av att jag och vikarierna inte kan kommunicera riktigt heller. Har skrivit lappar och tagit det muntligt, men nä.
 
Stör mig på att mina gamla appar inte fungerar i min nya lur. När jag försöker uppdatera dem så står Play bara och tuggar och går jag direkt till Play och försöker leta upp dem för att kunna uppdatera så hittar jag inte apparna. Så sjukt irriterande.

Nyligen valde jag en annan stegräknare än den jag haft och den missar att räkna vissa dagar. Igår gick jag jättemycket och den säger att jag gått 0 steg, vilket ju inte stämmer. Måste hitta en annan. Så jäkla skumt att den räknar ibland och ibland inte.

Så jäkla jobbigt att behöva välja nya appar när de man hade var bra.
 
Stör mig på att mina gamla appar inte fungerar i min nya lur. När jag försöker uppdatera dem så står Play bara och tuggar och går jag direkt till Play och försöker leta upp dem för att kunna uppdatera så hittar jag inte apparna. Så sjukt irriterande.

Nyligen valde jag en annan stegräknare än den jag haft och den missar att räkna vissa dagar. Igår gick jag jättemycket och den säger att jag gått 0 steg, vilket ju inte stämmer. Måste hitta en annan. Så jäkla skumt att den räknar ibland och ibland inte.

Så jäkla jobbigt att behöva välja nya appar när de man hade var bra.
Jag tycker det verkar nästan oändligt jobbigt att köra med kinesisk firmware på telefonen. Tråkigt och jag tycker nog att de som säljer begagnade borde annonsera det tydligt.

För vissa modeller går det att flasha om firmware (men det gäller att exakt den modellen då också säljs i EU).

Jag hade i alla fall försökt gått den vägen, eller reklamerat. Men då har jag också kunskapen och det är verkligen både tekniskt komplext och innehåller risker för att bricka telefonen, så ändå inte riktigt nåt jag kan rekommendera.
 
Stör mig på att mina gamla appar inte fungerar i min nya lur. När jag försöker uppdatera dem så står Play bara och tuggar och går jag direkt till Play och försöker leta upp dem för att kunna uppdatera så hittar jag inte apparna. Så sjukt irriterande.

Nyligen valde jag en annan stegräknare än den jag haft och den missar att räkna vissa dagar. Igår gick jag jättemycket och den säger att jag gått 0 steg, vilket ju inte stämmer. Måste hitta en annan. Så jäkla skumt att den räknar ibland och ibland inte.

Så jäkla jobbigt att behöva välja nya appar när de man hade var bra.
Om jag hade fått en telefon som inte funkade för att den är kinesisk skulle jag reklamera. Och riva upp himmel och jord om de påstår att det står finstilt nånstans på skärmsida 118.
 
Om jag hade fått en telefon som inte funkade för att den är kinesisk skulle jag reklamera. Och riva upp himmel och jord om de påstår att det står finstilt nånstans på skärmsida 118.
Vad gäller de här apparna så är problemet att jag har ett mycket nyare operativsystem nu. Hade Android 8 i gamla luren och nu är det Android 14.
 
Stör mig på att mina gamla appar inte fungerar i min nya lur. När jag försöker uppdatera dem så står Play bara och tuggar och går jag direkt till Play och försöker leta upp dem för att kunna uppdatera så hittar jag inte apparna. Så sjukt irriterande.

Nyligen valde jag en annan stegräknare än den jag haft och den missar att räkna vissa dagar. Igår gick jag jättemycket och den säger att jag gått 0 steg, vilket ju inte stämmer. Måste hitta en annan. Så jäkla skumt att den räknar ibland och ibland inte.

Så jäkla jobbigt att behöva välja nya appar när de man hade var bra.
Jag tappade en väckarklockeapp på det sättet, så irriterande. I övrigt verkar jag haft tur.
 
Stör mig på att jag kastade in tvätt i maskinen, men utan att sätta igång den, och kommer på en stund senare, när jag står vid köksbordet: "Jag satte inte igång maskinen, va? Varför lämnade jag badrummet, skulle jag hämta något?"

Och varför kan jag aldrig lyckas komma igång med saker, nu är klockan 11, och jag har visserligen fått igång tvättmaskinen, men skulle behöva plocka och städa inför visning på söndag...
 
Känner mej helt slut när jag vaknar på morgonen. Är aldrig utvilad. Kan inte gå och lägga mej tidigare. Är jättedegig i huvet på morgonen och ögonen svullna. Snorar konstant. Vet inte om det är allergi eller nått annat. Har hållit på till och från sen jag var sjuk innan jul. Är trött hela tiden. Skitdag idag dessutom så humöret är inte i topp så att säga.
 
Hur kan jag vara såhär trött? Iofs är natt nummer två oftast den jobbigaste för mig men ändå. Jag brukar inte bli seg förrän åtminstone efter 2. Nåja, bör kunna lägga mig om ungefär tolv timmar så det är bara att bita ihop :p
Hur gick det? Flöt natten på något så när?
 
En matinfluencer på Instagram delade nyligen ett recept på "jordgubbssemlor". De innehåller varken bulle, mandelmassa eller grädde. Istället är det jordgubbar som delats på tvären, spritsats med mascarpone och satts ihop igen. Säkert jättegott, MEN DET ÄR INGEN JÄVLA SEMLA! Hen är helt klart Radikal Semleanarkist enligt nedan bild :cautious:
 

Bifogade filer

  • r3mlUzRKnm8eMubnYLT4B64TyaBvEPfD-03OiY-oXQo.png
    r3mlUzRKnm8eMubnYLT4B64TyaBvEPfD-03OiY-oXQo.png
    79,7 KB · Visningar: 71

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 089
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 143
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 806
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 316
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp