Stocksadel

Baffa

Trådstartare
Jag vill ha en stocksadel, så jag köpte en, den passade bättre än min dressyr sadel sa min sadelmakare/utprovare så jag blev jätteglad. Hon skulle stoppa om den och det visade sig att den var sne.. Bara att kasta. Till min fråga, det är svårt att hitta en 17 tum med smal bom, de flesta är för stora till varmblod. Finns massor på Ebay, men törs man? Dom är tillverkade i Indien.. Får inte fram om det är billiga kopior eller om dom lejt ut tillverkningen till Indien? Någon som vet?

Wintec har en stocksadel. Utbytbara järn. Är väldigt nöjd med min.

Köpte en billig från Indien först, men fick slänga den efter att sadelgjorden gick av under ritt :nailbiting:

Liknande trådar

Utrustning Vi har varit hos sadelmakaren med våran fjording idag. Tyvärr hittade vi inte en enda sadel som passade, trots att han provade säkert...
Svar
0
· Visningar
732
Senast: Ricco
·
T
Utrustning Har fått rekommendationer från olika håll att prova Albion K2 till min hästs rygg. Tog en chansning och köpte en begagnad, men den...
Svar
11
· Visningar
2 377
Senast: caballus
·
Utrustning Jag letar just nu sadel till de tva aktiva varmblods travare jag rider. Ridningen ar sporadisk och stracker sig till lattare dressyr i...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: Corminta
·
F
Utrustning Det är så här, jag har köpt en jätte beg sadel från en butik, dom sa att den ska passa en fullblod med hög manke, smal rygg och rak rygg...
2
Svar
32
· Visningar
2 820
Senast: Falcon86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka