snskada, ngn med erfarenhet ??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fannih

Trådstartare
Nu är det så att min ponnysom jag hoppar med har haft skador i ena senan och i knäet.
För 2 år sedan hade han en sträcknung där ca 10%var skadat,veterinären sa att jag kan rida honom i skritt i en vecka sedan 1 vecka trav å sedan fortsätta som vanligt.Detta litade jag inte på utan skrittade betydligt längre förrän jag la igång honom.
efter ett halvt år for vi till en anna veterinär för att kolla benet då det svällde upp en ven efter träning han sa då att det var fel på karpalkanalen men att det inte har nån betydelse så han la kortison i knäna och vi red som vanligt efteråt. Ett halvt år efter det blev ponnyn plötsligt halt och vi for till den första veterinären igen, då sa hon att 50%var förstört och att han aldrig mer kan hoppa, eftersom det inte läker. ett halv år efter det for till en veterinär 350 km bort som sa att det inte var något fel i senan,i hoven,senan var frisk, inget i strålbenet och han var inte riktigt entusiastisk till operation. ponnyn fick kortison och vi kunde börja rida vanligt igen om inget händer, vilket jag inte gjorde utan skrittade bara.
3 mpnader efter det for vi ändå och opererade knäet och nu skulle jag få rida som vanligt.
men då till frågan : har ni någon erfarenhet inom senskador, har hästen blivit helt återställd efter en skada? har ni kunnat fortsätta hoppa som förr ? tacksam för svar

Sv: snskada, ngn med erfarenhet ??

Det är inte tillåtet att ställa samma fråga i flera forum. Jag låser därför denna tråd.

/tifo - moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
992
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 465
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
2 018
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 859
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka