Smok'n Lantern (trav)

solros

Trådstartare
Jag har inte sett så jättemånga avkommor efter honom.

Går de något?
Har de motor?
Är de löpärliga?

Vad är er uppfattning?

Sv: Smok'n Lantern (trav)

Jag såg en 2 årig hingst efter honom idag på Jägersro som var till salu. Såg mycket fin ut. kommer att bli en stor herre med fin spänst i kroppen, det syntes redan nu. Fölets mor var e super bowl och hade 1.14 som rekord.

Hur har jag kunnat missa denna tråden?
Jag är ju expert på honom typ. Min är efter honom.
Har träffat, skött och kört massor med hästar efter honom.
Räknade nyss ut att jag har träffat 24% av hans avkommor.
Min erfarenhet hittills, är dom stora är dom bra, är dom små blir det skit.. :p
Inte många av hans avkommor som har visat nåt än, stona har väl gått bäst i så fall.
Dom flesta verkar vara rätt sena, men några har ju kommit igång litegrann nu iaf.
5 av Smok'n Lanterns i nuläget 10 bästa avkommor, Pontiac Index, Antiocus Sign, Athena Sign, Smok'n Miracle, Aurora Sign känner jag bra. (Passade Pontiac och Miracle ett tag),
Överlag vill jag säga att hans avkommor har bra psyke, snälla, trevliga och ärliga, gör det man vill så gott dom kan.
Gillar dom.

Vad mer vill du veta, fråga experten nu. ;) :p

Senast ändrad:

Jag har inte träffat/sett så många avkommor efter Smok'n Lantern som Lazio gjort men några är det och har en av dem själv.

Gemensam nämnare för dem jag sett (i lopp) är att det är snygga, kapabla hästar men tyvärr lite snurriga.

Den jag har är en jättetrevlig och snäll 5-årig valack men det finns en lite känslig sida hos honom också. Travar egentligen vädigt bra, med stor vägvinnande aktion men han har trots sin ålder ännu inte fattat vad travet går ut på rikigt.
Hittills har han varit riktigt lat tills han kommit igång och startat några gånger, då har han nästan blivit för taggad.

Senast ändrad:

Jag har träffat Antiocus Sign och Cotton Waste. Två trevliga djur med hjärtat på rätta stället.

Tack för era svar. Nu är det inte aktuellt längre men det är intressant att höra om andras erfarenheter.

Jag har bara haft riktigt nära kontakt med en efter Smok'n, Sixten Tim, och det blev en riktig favorit. Han var visserligen bara ett år då men han var samarbetvillig, intelligent och hade glimten i ögat.

Fram till i onsdags var jag grymt besviken på vad han uträttat på tävlingbanan men jag tyckte han var riktigt bra när han gick runt dem på Valla.

Lazio, Sixten får nog räknas till de små. :)

:angel: ok Pontiac är inte speciellt stor han heller iofs, men ja överlag så är dom stora bättre, hittills iaf. :D

Den jag har är en jättetrevlig och snäll 5-årig valack men det finns en lite känslig sida hos honom också. Travar egentligen vädigt bra, med stor vägvinnande aktion men han har trots sin ålder ännu inte fattat vad travet går ut på rikigt.

Låter som du beskriver min häst.

Hej Lazio.
Jag har också en från Smok'n Lantern. Ett sto på 5 år.
Du har rätt när det kommer till hur dom är vi har flera stycken från honom i stallet och alla är snälla och väldigt pålitliga. Kan dok inte hålla med dig när det kommer till vad du sa om storlek grejen. Men jag kanske bara har haft tur när det kommer till både stora och små avkommor. Skriver gärna mer med dig och fler om hur hans avkommor är.Eller jag vet bara hur dom vi har i stallet är..
xxoo // Kos

vad jag har hört, så är de sena. De jag har träffat på har varit trevliga.

Jag har träffat på 2 tidiga, Missile o den jag själv passade, urläckre Fighter Crown:love: tyvärr gick han sönder som 2 åring på hösten. Men han har gjort det okej på banan. Han är en supertrevlig individ o var som 2åring som en racerbil att köra. Normal stor vill jag nog kalla honom.

Missile däremot va (är?) en hetspetta,tidigt! Totalt kolsvart i ögonen i jobb.

Köpte ett sto själv efter Lantern, Denice Sign , hon va STOOR :) Tyvärr död idag. Också trevlig o förnuftig.

Hej Lazio.
Jag har också en från Smok'n Lantern. Ett sto på 5 år.
Du har rätt när det kommer till hur dom är vi har flera stycken från honom i stallet och alla är snälla och väldigt pålitliga. Kan dok inte hålla med dig när det kommer till vad du sa om storlek grejen. Men jag kanske bara har haft tur när det kommer till både stora och små avkommor. Skriver gärna mer med dig och fler om hur hans avkommor är.Eller jag vet bara hur dom vi har i stallet är..
xxoo // Kos

Oj vilken gammal tråd! Det var 3 år sen jag sa att de stora gick bättre så det var ju just då. ;)

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
289
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
965
Senast: Cattis_E
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: Nepenthe
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
688
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka