aicha

Trådstartare
SM i Halmstad, Tiarp i helgen! Någon som ska dit?
Det blir nog spännande, nästan "alla" startar ju för en gångs skull på hemmaplan..! :)

Sv: Sm!

Vi ska dit för att se terrängen.Ska bli hur kul som helst att få se eliten...

ja jag lär nog åka dit då stallet där jag har mina hästar ligger ca 700 meter därifrån :p haha men man åker ju förbi banan (TERRENG) när jag åker till och från stallet och den ser fin ut :)

Jag ska dit :) Vi kommer på fredag förmiddag tror jag och ska bo där på Plönninge

Jag kommer fredag kväll, måste jobba till fyra...hästarna (4 st!) :smirk: & ryttaren kommer nog fredag fm. Vet inte riktigt vart vi ska stå, men jag antar att det är på Plönninge för alla?
Jag har aldrig varit på tävling i Halmstad, behöver hästarna köras till terrängen? Hur långt är det mellan Plönninge & Tiarps terrängbana?

inte för att jag har jättekoll på avstånden men det är en bit från plönninge till tiarp och de gånger jag har varit där så har det varit en hel del transporter och lastbilar så jag antar att man måste köra i mellan.

ja man måste köra imellan... (om man ska pallra sig runt en terrengbana) vi brukar rida till plönninge och i normal takt tar det ca 30 min (skritt/trav/galopp) är hästarna uppstallade på plönninge eller? det tar nog ca 10-15 minuter att köra med bil.

aicha skrev:
SM i Halmstad, Tiarp i helgen! Någon som ska dit?
Det blir nog spännande, nästan "alla" startar ju för en gångs skull på hemmaplan..! :)

vi ska dit...:o
hujedamej.. :idea:

pollan skrev:
ja man måste köra imellan... (om man ska pallra sig runt en terrengbana) vi brukar rida till plönninge och i normal takt tar det ca 30 min (skritt/trav/galopp) är hästarna uppstallade på plönninge eller? det tar nog ca 10-15 minuter att köra med bil.

Ja, jag fattar det som att vi ska vara uppstallade på Plönninge...blir ett jäkla farande med tre hästar i den ***. Känns inte så schysst att behöva ställa in hästen i lastbilen istället för en box efter terrängen...

aicha skrev:
Ska dottern rida? :)

mm... debut i **
inte orolig för terrängen men.. hoppningen är inte deras starka sida. Fast hon red bra i Falkenberg och trots det 3 ner. :crazy: Han bara "droppar" en framhov då och då. Hon fick mycket feedback från t.ex domare, tränare osv (bla Anna) så hennes självförtoende ska väl finnas där.
Det får bär eller brista. :idea:

Bara tuta & köra vettu! (det är ju så lätt att säga så när man står bredvid.. :angel: ) Hoppas på fint väder, det verkar ju rätt lovande!

Finns det bilder från terrängbanan, någon som vet?

några bilder: som du kanske redan sett?

JohanL.JPG

JohanLrishack.jpg

sedan finns det ju någon enstaka bild på SM sidan..

varit internet bannad i flera månader :( nu har det kommit igång iallafall så nu går ingen säker på nätet längre :devil:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen avgörs ponny-SM i fälttävlan i Häggum utanför Skövde. Hos arrangerande Häggums sportryttarförening är förväntningarna höga. –...
Svar
0
· Visningar
106
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerar Stora Wäsby Fältrittklubb Folksam Ponny-SM i fälttävlan i samarbete med Enköpings Fältrittklubb. Tio hemmaryttare...
Svar
0
· Visningar
199
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tjejerna från Norrby Ryttarsällskap i Kolbäck tog i helgen silver vid lag-SM i fälttävlan som avgjordes i Bräkne-Hoby i Blekinge. Det...
Svar
0
· Visningar
281
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka