Skov-Hastrup

G

Gizoba

Är nu hemkommen från Danmark och Skov-Hastrupritten där det var 5 svenska ekipage till start och i 90 km klassen segrade Erica Kjellen på Pylh ox,2 kom jag på Gizzmo och så var Gunilla Carlsson på Billy Idol oxå godkänd.
I 67 km klassen var Kina Westerback på Devatchkah ox godkänd och även Kjell Westerback på Dinamith ox!

Ritten är så trevlig och fin bana och jag rekommenderar en tur över till Danmark nästa år till denna ritt!
:bow:

Sv: Skov-Hastrup

Vad roligt att det gick så bra för "di svenske"! Grattis allihopa!
(...och är det någon som har foton därifrån eller kanske tillochmed vill skriva ett litet tävlingreportage, så publicerar jag gärna i DR)

Vi har lyckats köpa en digitalkamera inför denna ritten antagligen de sista människorna i Sverige som gjort det....:p alla andra har väl haft digitalkamera sedan milleniumskiftet eller tidigare...
Jag kan försöka plita ihop några rader och skicka med några bilder..

Är lite nyfiken på ritter i Danmark? Behöver man några ytterligare vaccinationer eller papper på hästen för att få tävla där?
Så som hundar behöver?

De har samma regler vad gäller vaccinationer som vi har här i Sverige.
Tidigare behövdes ett dyrt friskintyg fran en distriktsvet. som ingen sen ville titta på :mad: men det slipper man numera :)

Har danmark samma uppklssningsregler som sverige?
Dvs kan man åka över och rida 100 km en tävling som sin första tävling?

:bump:grattis till er alla hadde ju anmält mig men drog mig tyvärr ur
var heller inte i form , men glada för er visste heller inte om att så många skulle åka skulle sällskapat med eva, när det blev inställt blev
jag osäker.grattis igen till er alla mvh anne

Grattis till alla duktiga ryttare! Själv ser jag fram emot att grooma på Fornaboda! ska bli kul med så många startande ekipage! :bow:

Liknande trådar

C
Distans Som har pågått idag hade samlat en del svenska ekipage, tänkte jag skulle lämna en liten rapport hur det såg ut när jag lämnade...
Svar
5
· Visningar
1 695
Senast: Elcapelka
·
G
Distans Var vi 2 st som åkte till istället för den inställda Greveritten, vi red 60 km klassen och där slutade Kjell Westerback 4 på Dinamith ox...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: Dinamith
·
D
Distans Jag har ikväll skickat nedanstående öppna brev till SvRF och media: Öppet brev till: Bo Helander, SvRF's förbundsstyrelses...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
17 762
Senast: mahlmt
·
G
Distans Var vi några svenskar på idag och red. I den längsta klassen 93 km var Gunilla Carlsson/Billy Idol samt Maria Hagman /Prylens Prepton...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: CeciliaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka