Sista tävlingsdagen på Jägers för säsongen...

A

Anelly

Jaha,det blev en regning kall avslutning på Jägers idag.
Banan såg för j-vlig ut,såå blaskig...
Det kom en rejäl hagelskur oxå,jag är glad att jag inte treckte nån häst då i ledvolten....
En trist incident hände oxå,en häst bröt benet på upploppet..Hemskt!
Jag lider med tränaren och hästskötare! :(
Och med hästen! 2 år och får sluta sitt liv sådär! Hemskt!
Någon mer som var där idag?
Varför rids alltid amatörloppen som om de har stulit hästarna?? Livsfarligt verkar de loppen vara.... Glad att jag bara är treckare...

Sv: Sista tävlingsdagen på Jägers för säsongen...

Skulle dit men hann inte.. Var ju inget vidare väder heller så.. :p

Vilken häst bröt benet?

vad hände? Blev Happy Taste påriden? Två som avstannade, alltså en till ut?

happy hade brutit det enna benet redan innan hon kom in på upploppet1 mitten avupploppet klarade hon inte galoppera med och la sig ner på knä! då kom den andra hästen bak ifrån och red på happy! som då gick omkull och bröt det andra benet med precis under knäna!!! känner till hästen tränaren och hästskötaren väldigt bra!!!! hemskt per anders som red den andre hästen gick omkull vet ej hur det är med honom!!!!

happy hade brutit det enna benet redan innan hon kom in på upploppet1 mitten avupploppet klarade hon inte galoppera med och la sig ner på knä! då kom den andra hästen bak ifrån och red på happy! som då gick omkull och bröt det andra benet med precis under knäna!!! känner till hästen tränaren och hästskötaren väldigt bra!!!! hemskt per anders som red den andre hästen gick omkull vet ej hur det är med honom!!!!

Jag såg P-A efter tävlingarnas slut,han stod med sin väska och pratade i mobiltelefon,så det var nog ingen fara med honom.. Enligt tidningen så reste sig båda jockeysarna opp efter fallet...
Usch fy fan tycker det är så hemskt när sånt här händer..Stackars häst!
Ett kort liv,den blev bara 2 år! :(

Vad jag hörde så var det nåt med kotan på det ena benet och det andra benet var brutit oppe vid knät......?

pratade med hästskötaren i går! hon sa att happy bröt båda benen precis under knäna!!! hemskt när sånt händer! tyvärr blir det så i bland! finns inget man kan göra åt saken, och det är det som är så jävligt!!!:cry:

När Happy Taste (Nicolaj Stott) föll han inte bakomvarande ryttare (PA) väja och därav kollisionen. PA landade på huvudet och mådde inte så bra efter loppet men red i dag i träning. HTs ryttare däremot hade ryggsmärtor, troligtvis muskulärt (vad ryktet sa i vågrummet)

När Happy Taste (Nicolaj Stott) föll han inte bakomvarande ryttare (PA) väja och därav kollisionen. PA landade på huvudet och mådde inte så bra efter loppet men red i dag i träning. HTs ryttare däremot hade ryggsmärtor, troligtvis muskulärt (vad ryktet sa i vågrummet)

En gång till... Hur menar du att det skedde???

När Happy Taste (Nicolaj Stott) föll, hann inte bakomvarande ryttare (PA) väja och därav kollisionen. PA landade på huvudet och mådde inte så bra efter loppet men red i dag i träning. HTs ryttare däremot hade ryggsmärtor, troligtvis muskulärt (vad ryktet sa i vågrummet)

Om vi sätter till ett , och ett n tror jag du förstår.. ;) Fick själv läsa två gånger... :D

Om vi sätter till ett , och ett n tror jag du förstår.. ;) Fick själv läsa två gånger... :D

exakt! Lite inläggshets.. har typ lite data "förbud" hemma... Eller rättaresagt så måste jag dra ner minuterna framför datorn... Sambon ansser att jag kanske borde prioritera honom framför Buke... :crazy:

pratade med hästskötaren i går! hon sa att happy bröt båda benen precis under knäna!!! hemskt när sånt händer! tyvärr blir det så i bland! finns inget man kan göra åt saken, och det är det som är så jävligt!!!:cry:

Usch nä det är inte mycket man kan göra åt saken.. Bara hästen är hel och fräsch och frisk när den startar,så är det inte mycket mer man kan göra....
Bara tråkigt att det ska hända!
Ingen lång karriär den hästen fick.... Och att bryta båda benen,fy f-n!
:cry:

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka