Bukefalos 28 år!

Shettistråden del II

jag har använt Biltemas benreflexer (för människor), de går att klíppa till lagom längd och hela baksidan är av material som fäster i kardborren. Men de verkar inte gå att köpa (mer än i en butik) nu...

Ah, men det är nog sådana jag också har hemma fast från typ Clas Ohlson, smart!
 
Ah, men det är nog sådana jag också har hemma fast från typ Clas Ohlson, smart!
Låter intressant. Om någon ser sådana nånstans får ni gärna hijta till eller länka.
Jag har hittills luckats klara mig på rwsårbwnreflexwr för ponny och knäppa dem så en "flik" sticker ut. Men det är inte optimalt.
 
Låter intressant. Om någon ser sådana nånstans får ni gärna hijta till eller länka.
Jag har hittills luckats klara mig på rwsårbwnreflexwr för ponny och knäppa dem så en "flik" sticker ut. Men det är inte optimalt.

Det ärndessa jag har! Finns i svart, gult, grönt och rosa. Lite elastiska. Tror det är liknande som skrivits i tråden. https://www.clasohlson.com/se/p/31-2899-1

Kom bara inte på det själv att testa på ponnyns ben 😅
 
Låter intressant. Om någon ser sådana nånstans får ni gärna hijta till eller länka.
Jag har hittills luckats klara mig på rwsårbwnreflexwr för ponny och knäppa dem så en "flik" sticker ut. Men det är inte optimalt.
Och här gick det alldeles för snabbt ser jag. Feta fingrar.
Jaja hoppas ni fattar.
Man ska visst inte ha hjärnan på tre håll på en gång. Och för sent attt redigera.
 
Men vad smart med kardborre hela vägen. När ska de komma på det för hästreflexer. Måste köpa!
jag är tveksam till om det är kardborre hela vägen på de elastiska reflexerna. Jag har i alla fall inte sett några såna. Men man kan ju å andra sidan korta av dem litegrann (om man har en symaskin) så de blir lagom till de smala ponnybenen.
 
Jag har för mig att jag köpte de rosa benreflexerna på Hööks och bara sprättade bort kardborren på ena sidan, klippte av, sicksackade och sydde tillbaka den så fick jag reflexer som passade perfekt och är lätta att få på och av 🙂

Idag fick Björne komma ut och bli lite borstad samt fick fötterna fixade, han skötte sig så bra om än lite ovillig att hålla upp fötterna men min hovslagare är bra på unghästar, fast de blev lite svettiga båda två 😅
Men han gick till och från hagen som om han aldrig gjort annat (måste gå 50 meter på en väg) och reagerade knappt alls på bilar, motorcykel och till och med en lastbil som fick åka sakta bakom innan vi svängde upp på vägen vid hagen så den kunde köra förbi, duktiga lilla ponny 🥰

Jag tror att det gömmer sig en stilig liten kille under all den där vinterpälsen 😍
Såg att SH erbjuder 50% rabatt på anmälningsavgiften till 1- och 2-åringar på sommarpremiering så är lite sugen att åka, vore kul att veta om han är något att spara eller om kulorna ska bort 😂

(Syns inte att jag borstade en lång stund, han blev typ dammigare ju mer jag borstade 😆)

20240501_141649(0)~2.jpg
 
Jag har för mig att jag köpte de rosa benreflexerna på Hööks och bara sprättade bort kardborren på ena sidan, klippte av, sicksackade och sydde tillbaka den så fick jag reflexer som passade perfekt och är lätta att få på och av 🙂
Duktig du är då.
Jag är lite lat och fått det att funka hjälpligt utan att sprätta och sy.

Ska nog kolla in de reflexerna som länkades i alla fall och se hur de är 😇.

Björne är en sötis 😍
 
De länkade var ju till människor och verkade ha kardborre hela vägen eller väldigt långt på två av bilderna?
https://www.clasohlson.com/se/p/31-2899-1

Jo insidan är liksom den mjuka kardborren hela vägen, bara att klippa av till lämplig längd! Lämpligtvis lite längre än vad man behöver så är de lättare att ta loss och änden inte trasar upp sig lika lätt. Har gjort så till de jag har runt mina egna ben :)
 
Mumma är nu utan bandage. Och fick gå med kompisen i en liten gräshage som kanske är 20*20m. Har inte mätt, men den känns inte som mer än en halv kortbana i alla fall.

Vill inte att hon kutar som en galning än så blir den hagen dagtid och natt inne ett litet tag till (nojig matte).
 

Bifogade filer

  • IMG-20240504-WA0001.jpeg
    IMG-20240504-WA0001.jpeg
    313,5 KB · Visningar: 27
En bra helg!! 🏆

Ägaren till en av mina sålda avkommor hörde av sig och berättade att han nu har sänkt sitt travrekord under 2.55. Det innebär att min älskade Cassis nu har tillräckligt med avkommepoäng för att bli Elitpremierad! :love::love::love:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 507
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 990
Senast: Rosett
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 465
Senast: alazzi
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 872

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp