Sv: schema

Det är omöjligt att ge sådana råd utan att veta vilken sorts häst du har, vilken typ av ridning du är intresserad av, vilken kondition hästen är i, vilken typ av miljö den är uppstallad i (ridhus? paddock? ängar? bara skog?) etc. Utan sådan information är alla schemata värdelösa. Rent generellt skulle jag säga att omväxling förnöjer, så t.ex sju dagars identiskt markarbete i ridhus är kanske inte det jag skulle rekommendera.

ok de är ett whels ponny sto som är 135 i mankhöjd och 16 år. vi har en rundpadock och en vanlig. spelar ingen roll vad för sorts träning de är men de ska bränna fett som smör framför solen;)

Kombinera kondition med styrka men glöm inte bort att ge hästen tillräckligt med mat och den sorts mat som den behöver.

Lycka till.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
124
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: tara
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka