Sand i magsäcken??

Sv: Sand i magsäcken??

Vår förra ponny hade det i tarmarna ,tror inte det är någon skillnad ,det måste ju komma via magsäcken till tarmarna. Behandlades med loppfrön via sond direkt ner i magen på djursjukhuset i ca 5 dagar .Var sen helt bra och har ännu inte haft något återfall efter snart 1,5 år . Gav henne kurer med loppfrön då och då.Så jag får säga att prognosen är mkt god och enl den vetrinären i Hbg som beh henne sa samma sak.Sen var det mkt noga med att inte låta henne gå i nerbetade hagar eller grushagar och inte fodra direkt från marken spec när det är lerigt för att undvika återfall.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt stor ridbana i ren naturlig sand. Vi har inte tillfört något till den utan marken är av ren sand vilket är...
Svar
7
· Visningar
1 208
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
13 345
Senast: Hedwig
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka