Säkerhetsväst, över eller under?

toughcookie

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder. Finns det någon regel som säger om västen ska vara över eller under tröjan?
Har letat i Tr men inte hittat något om det men när man ser bilder från tävlingar har "alla" västen ÖVER tröjan.

Sv: Säkerhetsväst, över eller under?

Det får du göra som du vill bara du har den på. Beror ju lite på vad man har för väst, är det en sån tjock är det inte så bekvämt att ha den under men har man en tunn går det ju bra.

Min är rätt tjock tyvärr, fick köpa ny då mig väst som var godkänd för steeplechaselopp inte var godkänd för ft.
Men då kan man iallafall välja lite efter väder och vind hur man vill göra!

toughcookie skrev:
Ja, som rubriken lyder. Finns det någon regel som säger om västen ska vara över eller under tröjan?
Har letat i Tr men inte hittat något om det men när man ser bilder från tävlingar har "alla" västen ÖVER tröjan.

Det spelar ingen roll.
Det är många som rider med säkerhetsvästen under tröjan!

HEJ!
Jag skulle rekommendera att ha den under tröjan. Det är meningen att den ska ligga så nära kroppen som möjligt för att skydda bäst. Det är iofs bekvämast att ha den utanför men...

Hoppas det går bra att jag frågar lite i din tråd..

Jag har precis beställt ett TR men hinner inte få det innan jag ska iväg.. :(

Jag ska vara med på en hunting men jag vet inte vad jag måste ha för utrustning på mig och hästen??

Jag har en klass 3 säkerhetsväst som jag ska ha sen tänkte jag ha ett par mörka ridbyxor och en tröja utan huva och ridstövlar får jag ha detta??

Men vad gäller för hästen då??
Jag har senskydd boots strykkappor bak och broddar räcker det?

Tacksam för svar :bow:

Det låte jättebra!
Men jag skulle nog rekomendera sadel och träns på hästen också;) .
Så passar jag på och slänger in en fråga på temat hunting oxå, ska man ha sitt medical card?

toughcookie skrev:
Det låte jättebra!
Men jag skulle nog rekomendera sadel och träns på hästen också;) .
Så passar jag på och slänger in en fråga på temat hunting oxå, ska man ha sitt medical card?

Tack! så då behöver jag alltså inte ha klubbjacka eller så? fast det är banhoppning åxå..?

Japp!! det ska man.. :) det stod i ryttarmeddelande, så mycket vet jag iaf hehe :angel:

Men viss får man rida banhoppning i långärmad tröja? Då borde det ju definitivt funka på en hunting.
Nu längtar jag hem till mina Tr.....

toughcookie skrev:
Men viss får man rida banhoppning i långärmad tröja? Då borde det ju definitivt funka på en hunting.
Nu längtar jag hem till mina Tr.....

Ja och jag längtar efter mitt!!! :crazy:

Tyckte nå´n sa att men skulle rida i kavaj på hoppning och dressyren, men det kanske bara var vad hon gjorde.. inget krav..

men man kan ju inte behöva rida i kavaj på terrängdelen :crazy:

Nej nej, absolut inte kavaj.
Banhoppning är det ok att rida i "fritidsjacka" och jag tror att långärmad tröja är ok (endast skjorta är ej ok).
I terrängen gäller samma som i banhoppningen så därför kan jag inte se att du måste ha jacka när det är hunting, en tröja borde funka lika bra.
I fälttävlans terrängprov är det tom ok med kortärmat.

Förresten!!!
Står det nå´t om man får rida med tidtagar ur på hunting??
Skulle vilja ha ett så man har något sånär koll på tiden iaf..

Liknande trådar

Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
742
Senast: iNHALE
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 591
Senast: co-SMAD4
·
Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 244
Senast: soom
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: MimmiNO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka