Status
Stängd för vidare inlägg.

Ninnie

Trådstartare
Jag ska köpa ny dressyrsadel till d-ponnyn då han har vuxit ur sin gamla.
Skulle behöva hjälp med val då jag är helt konfunderad.
Jag är liten och smal och behöver 16,5 tum. Behöver en djup sits med stora knästöd.

De jag har i åtanke är Pfiff (Amaretto) och Kentauer (Medea, Penelopa)
jag har även kollat på Globus Clic.

Vad är det för skillnad på dessa sadlar rent kvalitetsmässigt ? Vilken hade ni valt, erfarenheter ?
Andra förslag i ovan nämnda prisklass.

Tacksam för svar ! :)

Sv: Sadelval

Jag vill gärna rekomendera att du hör av dig till en sadelmakare för att få ett bra stöd / hjälp i valet av sadel så att den både passar dig och din häst på ett bra sätt. hos vissa sadelmakare kan man även beställa en måttanpassad sadel som är skräddarsydd för er båda. Men det är klart att man ibland är tvungen att anpassa sig efter plånboken. hoppas du hittar en sadel som ni båda kan trivas med ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Kentaur Athen och Medea Globus Clic Pfiff Amaretto Bates Wide Dressyr Amerigo Vega (CC?) Albion Legend K2 / K2 Till våren är det dags...
Svar
17
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Utrustning Jag behöver två sadlar till min häst förslag på modeller, hoppsadel som är ordentliga knästöd och dressyrsadel som är djup och...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: caballus
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 460
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Nu är det lite krisläge. Häst som bantas och helst ridas 1-2ggr/dag, och ingen dressyrsadel. Fjordvalack med bred rygg, främst bakom...
2
Svar
26
· Visningar
4 570
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar