Pepp, pepp, pepp...

Undret

Trådstartare
Nu börjar jag få kalla fötter :eek: känns inte alls som om jag kommer att överleva eller ens våga mig in på banan i trollhättan (och inte bara trollhättan, målet är/var ju faktiskt JSM).
Dressyren känns som om den bara har bara gått bakåt medans det går framåt för alla andra (i höstas gick han LA på 64%, nu får han typ 65 staff i lätt), hoppningen är ju livsfarlig (det vet väl alla :crazy: kommer balla ur när det är 115, vågar knappt tänka på reg hopptävligen i helgen som är 100,110) och terrängen känns utanför vår kapacitet (mantorps bana känndes ok när jag kollade på den men alla kommer ju inte vara så snälla)..

Känns verkligen som om vi tagit oss vatten över huvudet, för ett år sedan hade vi ju knappt hunnit värga ut oss i våran första DEBUTANT!!! Hjälp!!! Måste jag vara så kaxig jämt, vi har ju aldrig gjort det här förut, varken jag eller hästen, ska gå och gräva ett hål på trossnäs och gömma mig i... Aaah!!

Peppa mig!!!!

/ Ida *som numera kan nås i ett hål någonstans ute i trossnäs sandtag*

Sv: Pepp, pepp, pepp...

Pepp dans kommer här. :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: Kommer att gå bra. Tänk inte så mkt på det bara.

Här kommer pepp:banana: :banana: :banana:

Klart att det kommer att bli jättebra:bump:

Här kommer en peppdans från mig :banana: :bump: :banana: :bump: :bump: :banana: :bump: :banana:

tänk inte så mkt på det,kör bara ditt rejs,det är Inte farligt..vad är det värsta som kan hända...?
går det dåligt se det som en tränins-grej å en ny upplevelse..ska du bli bäst (så som alla vi andra vill bli) så måste du skaffa dig mer erfarenhet:idea:

Lycka till
kraaam

Såklart det kommer gå galant! :bump:
Men däremot banhoppning kan jag ej ge nå tips! :angel: Lika illa där för mig!

ft_ryttare:
Försöker PM:a dig men du har fullt!! :D

IDA!!!! Vi har grävt i vattengravar, spettat snö och is. Gropar finns många att falla i, de skall och vill vi (du och jag) inte trilla ner i.

Jag har haft några mardrömsfyllda veckor med självförtroende i bott. Alla ryttare har dagar som inte är så roliga med våra hästar. Men i dessa lägen får man inte ge upp, "det som inte dödar härdar!" Jag har bestämt mig en gång för alla, jag skall ha kul med mina hästar, jag skall känna mig trygg och säker när jag ger mig ut på terrängbanan/hoppbanan. Så mitt enklaste råd till dej: Rid lägre klasser och känn dig för, du har inte bråttom!

Har pratat med Stina om att försöka engagera en mental tränare till klubben, även hon var i kraftigt behov av detta efter helgens övningar!! KRAM PERNILLA;)

Tack för peppdansarna :D dom gör underverk :smirk:

Nittionio: har lärt mig något mkt viktigt ang hål i marken, om man tittar ner i dom så är det kört :rofl: mental träning ingen dum idé, har köpt och sträckläst den där "bäst till häst" lr vad den heter typ 35 ggr :angel: och bestämt mig för att jag rider i trollhättan, går det käpprätt åt h-vete så hoppar vi ner ett pinnhål på trossnäs och sen får vi se...

(har även fått hintar om att jag kanske är liite överambitiös då och då, folk brukar inte gå från att aldrig ha hoppat ett fast hinder till msv på 14 månader, och särskilt inte om hästen inte har gjort det heller, så vi får väl ta det för vad det är)

Senast ändrad:

Jag har sett dig träna Ida och det är inga som helst problem nånstans! Det kommer gå jättebra det vet jag :) lycka till och ha det så kul! :)

Hehe.. nu har det gått käpprätt åt helvete TVÅ gånger på raken men vi ger inte upp (ska hålla mantag för kung och fosterland på hoppningen i enköping :angel: )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka