Östergötland?

C

Candlegirl

Hejsan!
Jag skulle väldigt gärna vilja testa på att rida distans, men har ingen erfarenhet av det alls, mer än det jag läst.
Jag undrar om det finns ngt distansfolk i krokarna?
Är det någon som har bra vägar att träna på o så att man kan vara ett litet gäng?
Jag är mest orolig över att vi inte ska orka runt. Hästen rids 40 min-1,5 timme i blandat tempo, mest på väg o skog 5-7 dagar/v. Jag tider mestadels själv o tränar dressyr 1 timme/v för instuktör, dock inte under sommaren då hon är bortrest.:(
Har köpt pulsmätare o hon går snabbt ner i puls, även om hon är lite svett o andfådd.
Jag håller på att ta körkort så förhoppningsvis kan jag o skrutt komma iväg lite snart.. om inte annat kanske jag kan övningsköra..:angel:
Annars finns en snäll sambo:p

Sv: Östergötland?

Besök sidan du fick länk till. Vi anordnar några träningsritter ibland och nu närmast ska kanske planeras in en träningsritt med övernattning och grejer. Det är bara att klottra in nåt i gästboken och pratbubblan! ;)

åh va kul - en till te gänget!!! välkommen!:bump:

åh va kul - en till te gänget!!! välkommen!:bump:

Tack:bow:
Jag jobbar så jädrans oregelbundet(vården) o min chaufför kör skift, men nån dag ska väl kunna ordnas, iaf över dagen:idea:
Idag var jag ute nästan 2 timmar, red runt en sjö, förbi lite kossor, massa läskiga saker o sånt:D

deathslyna: Jag har kollat hemsan, har varit där flera gånger innan:angel:
Tänkte om det fanns mer i krokarna, skulle gärna åka på "prova på" tävlingar, men de flesta är så långt bort o jag har inte så många som kan följa med o hjälpa till, som vet vad man ska göra o så:(

Passar på att slänga in en bild innan ritten idag. Hon är så lugn o snäll när man pysslar o grejar :love:
Ni som rider, har ni bomlöst, dressyr eller hoppsadel?

21744096.jpg

de flesta har bomlöst, alla som har hållt på längre tid har bomlöst... "de nya" har det inte, men det verkar som att endel är inne på det hehe

de flesta har bomlöst, alla som har hållt på längre tid har bomlöst... "de nya" har det inte, men det verkar som att endel är inne på det hehe

Har också sett det. Har själv aldrig ens klämt eller suttit i en bomlös. Men det tål säkert att upplevas nån dag:idea:

du är välkommer hem till mig att testa om du vill, jag har 2 olika varianter, en sportsaddle och en torsion, ta med en häst bara ;)

bor utanför vikingstad!

du är välkommer hem till mig att testa om du vill, jag har 2 olika varianter, en sportsaddle och en torsion, ta med en häst bara ;)

bor utanför vikingstad!

Det skulle ju va nåt !:rofl:
Billigt kalas dessutom:angel:
Fixa chaufför, låna bil(inget drag på våran), hyra släppet i stallet o så bensin fram o tillbaks...
Du åker inte iväg ngt själv..?:angel::idea:

inget körkort och ingen häst att rida på.

den ena är dräktig och den andra är halt på båda bak :crazy:

enda stället jag åker till nuförtide är atg kliniken, om 2, 5 vecka, och efter det en annan klinik antagligen.

sorgligt men sant.

inget körkort och ingen häst att rida på.

den ena är dräktig och den andra är halt på båda bak :crazy:

enda stället jag åker till nuförtide är atg kliniken, om 2, 5 vecka, och efter det en annan klinik antagligen.

sorgligt men sant.

Usch då:(
Hoppas det gick bra på kliniken.

Senast ändrad av en moderator:

halt som vanligt... behandlade båd knäna båda haserna och ena kotan, 7 stick totalt...

ska dit den 16 e igen, han ser inte ohalt ut än iaf...

halt som vanligt... behandlade båd knäna båda haserna och ena kotan, 7 stick totalt...

ska dit den 16 e igen, han ser inte ohalt ut än iaf...

Hu..:eek:
Vet du/dom vad det kan bero på? Är han gammal eller så?

Jag tror jag vet händelsen som gjorde att han fick inflamation i knäna, men anledningen att det påverkar så mkt i andra leder är nog att han har förändringar i knäna, dock inga stora, men tydligen så räcker det.

Han är 15 år, och innan detta började skulle jag absolut inte säga att han var gammal (pigg och hur fräsch som helst, aldrig varit halt)

får väl se hur det går....

han är ju behandlad 4 eller 5 ggr nu i knäna...

Jag tror jag vet händelsen som gjorde att han fick inflamation i knäna, men anledningen att det påverkar så mkt i andra leder är nog att han har förändringar i knäna, dock inga stora, men tydligen så räcker det.

Han är 15 år, och innan detta började skulle jag absolut inte säga att han var gammal (pigg och hur fräsch som helst, aldrig varit halt)

får väl se hur det går....

han är ju behandlad 4 eller 5 ggr nu i knäna...

Verkar han krya på sig efter behandlingarna eller går det åt det tragiska hållet?:crazy:
Hoppas att han blir bättre iaf.

nä tyvärr svarar han inte alls på behandlingarna, jag tycker han är värre än någonsin :(

men det kan ju vara att han var halt på båda förut och kanske bara är på ena nu är därför synns det mer...

nä tyvärr svarar han inte alls på behandlingarna, jag tycker han är värre än någonsin :(

men det kan ju vara att han var halt på båda förut och kanske bara är på ena nu är därför synns det mer...

Måste kännas hemskt:(

Jag har redan ställt in mig på det värsta... så att jag ska orka ta det...

sen kommer man ju bryta ihop ändå om jag skulle få ta bort honom... men man gör det iaf inte hos veterinären...;)

Liknande trådar

Ridning Det vet jag inte hur många gånger jag har hört i vinter, både här på Buke, på fb och IRL... T.o.m. i bantningstråden där man väl...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 526
Senast: tinkerlover
·
Distans Nån gång i somras började jag bli lite nyfiken på distans men var då medryttare på en häst som mest blev riden i dressyr. Nu har jag...
Svar
9
· Visningar
2 960
Senast: Pancakes
·
Distans Hej alla! Hoppas ni vill hjälpa mig lite inom denna gren då jag är rättså grön. Det är så att jag har en 10åring Islandshäst som jag...
Svar
9
· Visningar
2 228
Senast: em76
·
L
Hästhantering Hejsan alla hästmänniskor. Har suttit och bläddrat lite här inne på Bukefalos och letat efter nåt som stämmer in på mig o mitt...
2
Svar
23
· Visningar
4 288
Senast: Elma_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka