Ont i munnen?

PixieFlixie

Trådstartare
Min ponny har börjat tugga på bettet, ibland frenetiskt. Stundtals accepterar hon bettet och är inte alls besvärad. När hon tuggar så går hon även bakom lod. Spelar ingen roll vilket bett vi har. Hon går bra i trav och galopp, när vi saktar av till skritt eller ger lång tygel så tar hon tag i bettet och dyker och stampar/sparkar med frambenen/hoven
Hennes tänder är kollade 25/2, allt såg bra ut då
Någon som har någon idé vad det kan vara?
Ska ringa veterinär på måndag

Min ponny har börjat tugga på bettet, ibland frenetiskt. Stundtals accepterar hon bettet och är inte alls besvärad. När hon tuggar så går hon även bakom lod. Spelar ingen roll vilket bett vi har. Hon går bra i trav och galopp, när vi saktar av till skritt eller ger lång tygel så tar hon tag i bettet och dyker och stampar/sparkar med frambenen/hoven
Hennes tänder är kollade 25/2, allt såg bra ut då
Någon som har någon idé vad det kan vara?
Ska ringa veterinär på måndag
Det kan vara något som hänt i munnen nyligen, som att du fått en fraktur på en tand t.ex eller att hon fått ett sår i kinden/tungan. Mycket som kan hända på relativt kort tid. Jag hade undvikt bett tills munnen är undersökt :)

Liknande trådar

Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 325
Senast: Freazer
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 776
Ridning Hej! Jag har en 6-årig valack, som har en väldigt stor personlighet. Han kastrerades tidigt, redan vid 11 månader pga fruktansvärt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 525
Senast: caballus
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka