Nytt foder?

Popcorn

Trådstartare
Någon som känner till Cura-Caballo "Nordic & Island Musli"?
Kommer från Tyskland.
Säljs i 25 kg säck.

Bra eller dåligt?

Sv: Nytt foder?

13 kr kg, för det får man foder som är både billigare och bättre.

Spannmålsblandning (Korn/Majs) 42%
Varmluftstorkat gräs „Pre Alpin“ 13 %
Äppel-Maltsirap 12,5 %
Vetekli 7,4 %
Havreskalskli 5 %
Torkade äppelfibrer 4 %
Linfrö 3,3 %
Örter (Mjölksyrefermenterade) 2,9 %
Sockerbetsfibrer 1,8 %
Majsgroddsolja 1,4 %
Havsalgkalk 1,4 %
Havsalgmjöl 1,1 %
Havssalt 0,6 %
Majsgroddar 0,6 %
Öljäst 0,4 %

Och för ett sådant pris vill jag gärna ha något mer än spannmål och äppelskruttar utblandat med lite lucern.

Vad har du själv för tankar om fodret? Varför funderar du på detta? Och sist men inte minst, låt dig inte luras av ett foder som inriktar sig på islandshäst. Dessa brukar tyvärr både vara dyra, samt fyller inte den funktion som den verkligen behöver fylla. Ett foder känner inte av vilken ras den landar i magen hos, och fodret är ett ganska ordinärt foder. Har du kollat vad som sker i foderstaten med analysen av ditt grovfoder, om hästen behöver det här eller något annat?

Sv: Nytt foder?

Har inga som helst tankar om detta foder. Var inne i en nyöppnad hästaffär där detta fanns.
Blev bara nyfiken på vad det var för något.

För precis som du sa, hur kan fodret känna av om det är en islandshäst eller inte? :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 528
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
733
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 066
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka