A
AnnebergBellman
vad gör biotin egentligen? Vet att det har något med hovarna att göra, men inte exakt VAD det gör som är så bra. När jag hämtade min häst fick han biotin för ägaren sa att han hade sååå dåliga hovar. Jag frågade hovslagaren om jag kunde sluta med biotinet ett tag för att se om det var absolut nödvändigt för honom att ha det (och så kostar det en mindre förmögenhet...) och hovslagaren sa att min polle absolut inte behövde biotin!? Jag sa okej, slutade med biotinet och han har nu inte haft ett endra problem med sina hovar på de två år som gått sen jag sltade ge honom det och de är jättefina och har bra kvalité och hovslagaren berömmer dem varje gång han är ute. Nu var förra ägeren ute och hälsade på för ett tag sen och fick spader när jag sa att han inte längre fick biotin. Hon anklagade mej för att förstöra hans hovar, men hallå, han har ju jättebra hovar! Hon verkar dessutom ha en släng av "prylsjukan"... Hon gav honom en hel massa preparat, vitaminer och oljor hela tiden, men nu får han bara hö, havre, betfor och vanliga mineraler och mår hur bra som helst... Så nu tillbaka till min fråga, ska jag ge biotin även om han har bra hovar, eller skita i vad hon säger och inte ge honom? För han verkar då inte behöva det!