Någon som har uppdateringar Billingeritten?

K

Kesella

Sitter här och tänker på alla som ska rida Billingeritten. Hur går det?

Sv: Någon som har uppdateringar Billingeritten?

Enligt Nerikes Distansryttarklubbs gästbok har jag hittat lite info. Den som söker han skall finna :p

2008-08-16 (13:45)
Nääääääää! vilken otur för Josefin..
Hoppas att det går bra för dom andra..

2008-08-16 (13:42)
Josefin ute pga tappsko,Lilian går ut på sista slingan.Viktoria klar att starta sista slingan.

2008-08-16 (12:40)
Josefin ligger i täten, ute på tredje slingan. Tillsammans med Ingrid Boström och Sofie Hynas.

vet inte så mycket men lite;
Yvonne ekelund med sambal oelek 2;a på 50km
Gunilla kjellen med pylh var 3a i 50km:bump:
Ingela Brinkefeldt var också godkänd

Maria hagman eriksson och pikabo var godkända på 80 km likaså frida med cadam (både dessa körde sista tävlingen inför yrem om en månad)

Grattis!!
/Erika

tror att Ingrid utesluten gp hälta efter mål..

...förstår att det inte är nybörjar resultat som efterlyses, men jag bara måste säga att det var SÅ HIMLA SUPERKUL att delta även om jag bara red 32 km PP...!

Vi blev godkända på vår allra första distans, jag och lilla Bandyn :-)
Även sambon "gick igenom" på sin 21:åring - och både han och jag är verkligen bitna av distansbacillen...! *weee!* :love:

Grattis. Kul att du tycker distansen är så rolig. Hoppas vi ses på kommande tävlingar i framtiden.

I 80 km
1. Maria Hagman-Eriksson
2. Eva Mårgård
3. Camilla Norberg
4. Frida Söderström
5. Emma Söderström
6. ?
7. ?

Plats 2,3,4 & 5 var filipstadsbygden

Själv gick jag godkänt på min första 80 km :bump: underbara häst :love: och inte att förglömma de peppande hinknissarna.

Klockan är nu 22.12 och det finns inga resultat på webben.
Detta verkar vara ett informationsproblem som är ganska utbrett på många distanstävlingar.

Vad beror det på?

Just resultatrapportering är ju det enskilt viktigaste när det gäller att få media och annan uppmärksamhet runt sporten.

kl
måste ju bara säga att jag och Nurmi blev godkända på våran första 32km pp tillsammans. förvånansvärt nog hade han bara en puls på 48 i slutbesiktningen och det är jag stolt över :) vi hade jättekul och kommer tillbaka så fort vi får ordning på lastningen...

Klockan är nu 22.12 och det finns inga resultat på webben.
Detta verkar vara ett informationsproblem som är ganska utbrett på många distanstävlingar.

Vad beror det på?

Just resultatrapportering är ju det enskilt viktigaste när det gäller att få media och annan uppmärksamhet runt sporten.

Jag skulle tro att det beror på att det är en jätteapparat att packa ihop efter en distanstävling och i de flesta fall innebär det att alla de fantastiska funktionärer och arrangörer vi har runt om i Sverige ramlar i säng sent framåt natten och har då i det flesta fall slitit hårt hela dagen från tidig tidig morgon och till sena kvällen..

Det görs otroliga insatser runt om i landet för att vi distansryttare skall kunna tävla och att vänta till dagen efter för att få fullständiga resultatlistor är verkligen ingenting som stör!!
Även om jag vet vad du menar så tror jag att man har en större förståelse när man vet vad det innebär att arrangera en ritt!

Jag hjälpt till att arrangerat tävlingar sedan 1992 och tävlat sedan 1994 och är fortfarande imponerad och ödmjuk inför allt jobb som våra arrangörer lägger ner år efter år helt utan betalt för att distansritten skall leva kvar.
Du är hjärtligt välkommen att hjälpa till på Vedemaritten nästa år som är en tävling nära dej och se hur det är att vara arrangör så kanske din inställning blir en aning mindre kritisk!
Vi börjar planera den 31/8 i år och sedan rullar det på!
Kom och häng på, jag kan PMa adressen till dej.
Vi behöver massor av folk och media biten kanske passar dej..??

Instämmer i Gizobas svar.
Press (Ridsport) var på plats på tävlingen och jag vet att de fick god tillgång till information från tävlingsledningen - och de fick säkert även med sig resultatlistor...!

Jag är istället imponerad över att Billingens distansridklubb redan idag, på morgonen, hade hunnit lägga ut resultat från samtliga klasser! Bra jobbat! :bow:

...hur är det gamla ordspråket... du skall inte döma förrän du gått 10 mil i en annans mockasiner... ;) Fast det är samma sak inom agilityvärlden (hundhoppning), det är alltid en så himla massa gnäll på arrangörerna efter en tävling att bara det kan få mig att tröttna på den sporten! Och där brukar ändå det största problemet vara att DE TÄVLANDE (speciellt i elitklassen) är nonchalanta nog att inte se till att komma i tid till sin egen start! *suck!*

Om det var ett företag man köpte en tjänst av och de inte levererade - ja, då kan man ju säga, lite vasst, vad man tycker - men när det gäller både hund- och hästsport så är det mesta (allt?!) ideellt arbete och vi som vill rida/tävla bör istället fundera över om det är något vi kan göra för att underlätta dagen...såväl för oss själva som för andra tävlande och för arrangören.

Tack Billingen DRK för en härlig dag - och för snabba resultatrapporter! :banana:

kl
måste ju bara säga att jag och Nurmi blev godkända på våran första 32km pp tillsammans. förvånansvärt nog hade han bara en puls på 48 i slutbesiktningen och det är jag stolt över :) vi hade jättekul och kommer tillbaka så fort vi får ordning på lastningen...

GRATTIS! :D
Vi hade också riktigt kul hela dagen!

...eftersom jag är lite pryltokig och teknikfreak-light så måste jag bara höra om du har lust att PM:a mig info om vilken GPS det var du hade på armen... :angel: Den skulle ju vara GULD att ha med sig vart man än gick...eeeh...red...! :rofl:

Det var väldigt irriterade tongångar över något som de facto var en fråga.

Jag är själv föreningsaktiv inom hästeriet i allra högsta grad och arbetar ideellt med just sådana här frågor för flera hästorganisationer. Jag har dock ingen erfarenhet av just distans (Däremot brukar vi sponsra några distanstävlingar vid olika tillfällen).
Jag skulle aldrig drömma om att döma ut de få människor som faktiskt jobbar.

Min fråga var specifik och rörde varför resultatrapporteringen ofta dröjer i just distanssammanhang när allt annat fungerar.
En fråga som det borde vara ofarligt att ställa och som man också borde kunna ha en civiliserad diskussion om.

Vad jag vill komma fram till är att just resultatrapporteringen kanske måste ges extra prioritet. Om så krävs på bekostnad av något annat.
Det är resultatraporteringen som är nyckeln till media.
Den som får den uppgiften måste veta att han eller hon har en av de allra viktigaste uppgifterna. Efter tävlingen kanske DEN viktigaste.
Nu struntar jag helt i de tävlande. Jag tänker på arrangören. Arrangören som vill ha uppmärksamhet för att nästa år vara ihågkommen bland sponsorer och andra.

Den lokaltidning/lokalradio som får ett resultat och ett kort referat i god tid innan natten går på, är klart benägen att skriva.
Fungerar detta får man mer uppmärksamhet och lättare att få sponsorer och alltså mer resurser.
Allra bäst om man hittar en infallsvinkel som är en story.

Att Ridsport är på plats är bra.Men faktum är att just de faktiskt kan vänta eftersom man har 14-dagars utgivning.
För andra medier ( t ex lokal sport, radio) är en nyhet iskall när den inte är färsk.

Distansen har ett imageproblem inom Ridsportförbundet och bland annat ridfolk i Sverige. Jag är dock övertygad om att det är en sport som kan ha mycket lätt att vinna acceptans bland andra sportmänniskor.

Det är till exempel lätt att förstå att 50 km är lättare än 120 km. Och att 16,2 km/tim är snabbare än 13,7.
(Försök att förklara varför någon vann en dressyrtävling...)

Men då måste man synas. Och första steget dit är en prioriterad resultatrapportering.

Senast ändrad av en moderator:

Helt klart behövs snabb resultatrapportering för många skäl. Som Genberg säger är det viktigt att få ut resultat mm så sporten växer och listorna är ju klara på eftermiddagen. De flesta arrangörer (i alla fall vi) har datorer på tävlingsplatsen och med den snabba uppkoppling av mobilt bredband mm gör att det inte tar många min. att ladda upp på internet eller att lägga in på USB. Har själv varit med i flera år och ridit och arrangerat och jag måste säga att det blivit mycket bättre (tack internet) men vi kan bli bättre. Tongången var lite väl hård!

...
Vad jag vill komma fram till är att just resultatrapporteringen kanske måste ges extra prioritet. Om så krävs på bekostnad av något annat.
...
Det är resultatraporteringen som är nyckeln till media.
Den som får den uppgiften måste veta att han eller hon har en av de allra viktigaste uppgifterna. Efter tävlingen kanske DEN viktigaste.
...
Den lokaltidning/lokalradio som får ett resultat och ett kort referat i god tid innan natten går på, är klart benägen att skriva.
Fungerar detta får man mer uppmärksamhet och lättare att få sponsorer och alltså mer resurser.
Allra bäst om man hittar en infallsvinkel som är en story.
...
Distansen har ett imageproblem inom Ridsportförbundet och bland annat ridfolk i Sverige. Jag är dock övertygad om att det är en sport som kan ha mycket lätt att vinna acceptans bland andra sportmänniskor.

Men då måste man synas. Och första steget dit är en prioriterad resultatrapportering.

Jag tycker att det är viktigt att vi tar till oss detta på rätt sätt. Vi vet alla att arrangörerna gör ett jättejobb. De av oss som faktiskt har varit med och arrangerat en tävling vet vilket hästjobb det är. Men det innebär inte att alla förbättringsförslag är kritik av arrangörerna. De är just det - förbättringsförslag.

För precis som Mats skriver så är resultatrapporteringen oerhört viktig. Läs bara här på Bukefalos. De som inte är med på tävlingen vill helst ha rapportering i realtid. Från vissa tävlingar som NBM rapporteras det efter de olika delsträckorna. Och så är det i all sport - man vill veta resultatet NU. Inte om några dagar.

Kan man dessutom även paketera reultaten i form av små¨reportage så ökar chansen till framförallt lokala införanden.

Och skriverier om distansen (med härliga foton som numer finns många från varje tävling på Internet) så ökar vi möjligheten till positiv exponering av distansen.

Jag har själv arbetat med media och PR och Mats är PR-konsult, så vi har båda sett vad man kan uppnå med hjälp av PR. Att prioritera snabbare resultathantering genom att en person har detta som uppdrag direkt efter tävlingen är ett steg i rätt riktning mot bättre mediaexponering.

.

Det är till exempel lätt att förstå att 50 km är lättare än 120 km. Och att 16,2 km/tim är snabbare än 13,7.
(Försök att förklara varför någon vann en dressyrtävling...)

Håller med om detta!! Jag har upplevt mkt stort intresse för att veta mer om sporten bland trav och galoppfolk (de är stolta över att hästar från deras discipliner presterar bra inom distansen) samt andra sportgrenar som tex löpare, cyklister, skidåkare mfl.
Tror distansen skulle synas mer i dessa sammanhang av uthållighetssporter. Kanske en monter på äventyrsmässan.....
Och artiklar i Runners World, Uteliv mfl....

Jag är bara en idéspruta...men saknar tiden till att genomföra detta själv :cry:

Dock kan jag ställa upp med en "story" inför min nästa ritt med hästen Eld om ngn skulle vilja skriva och fota.

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Jag planerar att uppdatera ett antal tilläggsprogram inom kort, förhoppningsvis ställer det inte till det. Det är delvis en del...
Svar
13
· Visningar
1 062
Senast: Gunnar
·
Bukefalos @Gunnar Går det att göra dem tydligare? Tror det hände efter senaste uppdateringen. Se bild:
Svar
1
· Visningar
285
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag har börjat titta lite på airtag till bla barnvagnen. Men jag sen läste jag om den nya uppdateringen som gör att man inte ska kunna...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: starcraft
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 848
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka