K
Kesella
Sitter här och tänker på alla som ska rida Billingeritten. Hur går det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klockan är nu 22.12 och det finns inga resultat på webben.
Detta verkar vara ett informationsproblem som är ganska utbrett på många distanstävlingar.
Vad beror det på?
Just resultatrapportering är ju det enskilt viktigaste när det gäller att få media och annan uppmärksamhet runt sporten.
kl
måste ju bara säga att jag och Nurmi blev godkända på våran första 32km pp tillsammans. förvånansvärt nog hade han bara en puls på 48 i slutbesiktningen och det är jag stolt över vi hade jättekul och kommer tillbaka så fort vi får ordning på lastningen...
...
Vad jag vill komma fram till är att just resultatrapporteringen kanske måste ges extra prioritet. Om så krävs på bekostnad av något annat.
...
Det är resultatraporteringen som är nyckeln till media.
Den som får den uppgiften måste veta att han eller hon har en av de allra viktigaste uppgifterna. Efter tävlingen kanske DEN viktigaste.
...
Den lokaltidning/lokalradio som får ett resultat och ett kort referat i god tid innan natten går på, är klart benägen att skriva.
Fungerar detta får man mer uppmärksamhet och lättare att få sponsorer och alltså mer resurser.
Allra bäst om man hittar en infallsvinkel som är en story.
...
Distansen har ett imageproblem inom Ridsportförbundet och bland annat ridfolk i Sverige. Jag är dock övertygad om att det är en sport som kan ha mycket lätt att vinna acceptans bland andra sportmänniskor.
Men då måste man synas. Och första steget dit är en prioriterad resultatrapportering.
.
Distansen har ett imageproblem inom Ridsportförbundet och bland annat ridfolk i Sverige. Jag är dock övertygad om att det är en sport som kan ha mycket lätt att vinna acceptans bland andra sportmänniskor.
Det är till exempel lätt att förstå att 50 km är lättare än 120 km. Och att 16,2 km/tim är snabbare än 13,7.
(Försök att förklara varför någon vann en dressyrtävling...)
Men då måste man synas. Och första steget dit är en prioriterad resultatrapportering.