Min ekonomi

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sonic76

Trådstartare
Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här.
Ja jag har haft skuldsanering
Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare här har ringt kfm och fått besked att det är sista gången denna månad.
Varför det är så jävla intressant att man tom ringer kfm, tar reda på mitt personnummer mm det vet inte jag.
Men det är också en av anledningarna till att jag hållt det "hemligt".
För att folk gärna vill sätta åt mig och jag har redan haft problem nog med att folk lägger sig i saker.
Ni får tro, tänka och tycka vad ni vill, men jag har mina anledningar.
Ska ni inte ringa och kolla så jag jobbar där jag gör och att jag talar sanning pm mitt fackliga arbete???
Så att n i kan trycka lite till???
 
Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här.
Ja jag har haft skuldsanering
Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare här har ringt kfm och fått besked att det är sista gången denna månad.
Varför det är så jävla intressant att man tom ringer kfm, tar reda på mitt personnummer mm det vet inte jag.
Men det är också en av anledningarna till att jag hållt det "hemligt".
För att folk gärna vill sätta åt mig och jag har redan haft problem nog med att folk lägger sig i saker.
Ni får tro, tänka och tycka vad ni vill, men jag har mina anledningar.
Ska ni inte ringa och kolla så jag jobbar där jag gör och att jag talar sanning pm mitt fackliga arbete???
Så att n i kan trycka lite till???

Det har aldrig varit i min tanke öht att du inte är trovärdig och att du jobbar och det gör du fortfarande enligt mig alldeles för mkt.
Bra kämpat med skuldsaneringen, blir skönt när den blir klar. Men det är ju bara o läsa dina inlägg så vet man det, vad ger det o kontakta fogden ?
 
Vad i hela friden har nån på Buke med din ekonomiska situation att göra? Det känns imo inte helt okej att kolla upp nån som en inte ens känner utanför att en hänger på samma nätforum (så tolkar jag ditt inlägg) på det sättet.

Fint att höra att du lyckats få, och kämpa dig igenom, en skuldsanering. (Säger jag för att det känts som att du borde få det, när jag läst dina inlägg tidigare.) :heart
 
Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här.
Ja jag har haft skuldsanering
Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare här har ringt kfm och fått besked att det är sista gången denna månad.
Varför det är så jävla intressant att man tom ringer kfm, tar reda på mitt personnummer mm det vet inte jag.
Men det är också en av anledningarna till att jag hållt det "hemligt".
För att folk gärna vill sätta åt mig och jag har redan haft problem nog med att folk lägger sig i saker.
Ni får tro, tänka och tycka vad ni vill, men jag har mina anledningar.
Ska ni inte ringa och kolla så jag jobbar där jag gör och att jag talar sanning pm mitt fackliga arbete???
Så att n i kan trycka lite till???

Du har tummat rätt rejält med sanningen, det är därför. Hade du verkligen velat ligga lågt med det så hade du inte sagt ett knyst om KFM. Du har utnyttjat fleras vänlighet och sympati med din situation men till slut var det lite väl mycket som inte stämde vilket gjorde att flera drog öronen åt sig.

En utnyttjar inte de som faktiskt vill hjälpa.

Edit: Jag ville verkligen inte skriva ovanstående men någon måtta får det vara.
 
Senast ändrad:
Jag tänker att det bästa är nog att fokusera på att skuldsaneringen nu är klar och att ditt skuldsaldo är nollat hos KFM. Nu har du ju en ny fräsch start där du kan få rätsida på din ekonomi! Du har skrivit mycket om att du aldrig kommer att bli skuldfri och att du kommer vara skuldsatt livet ut. Men nu är du helt plötsligt i ett guldläge där du är skuldfri! Fokusera på det och se till att inte hamna i skuldfällan igen! Det måste ju kännas som att du fått en andra chans! :)
 
Vad i hela friden har nån på Buke med din ekonomiska situation att göra? Det känns imo inte helt okej att kolla upp nån som en inte ens känner utanför att en hänger på samma nätforum (så tolkar jag ditt inlägg) på det sättet.

Fint att höra att du lyckats få, och kämpa dig igenom, en skuldsanering. (Säger jag för att det känts som att du borde få det, när jag läst dina inlägg tidigare.) :heart

Jag håller med, jag har också önskat och tyckt (på det jag kunnat läsa här) att du skulle få skuldsanering så det var glädjande att höra även om jag inte har något med detta att göra personligen. Starkt jobbat och håll ut @Sonic76 ! Jag tror och hoppas att det kommer ett ljus i tunneln när skuldsaneringen väl närmar sig slut och att ditt liv blir i alla fall lite lättare då!
 
Jag tänker att det bästa är nog att fokusera på att skuldsaneringen nu är klar och att ditt skuldsaldo är nollat hos KFM. Nu har du ju en ny fräsch start där du kan få rätsida på din ekonomi! Du har skrivit mycket om att du aldrig kommer att bli skuldfri och att du kommer vara skuldsatt livet ut. Men nu är du helt plötsligt i ett guldläge där du är skuldfri! Fokusera på det och se till att inte hamna i skuldfällan igen! Det måste ju kännas som att du fått en andra chans! :)
Jag är fortfarande inte skuldfri.
Däremot har jag inte så stora skulder nu
 
Det är ju fortfarande så att jag betalat en stor summa varje månad.
Men det är icke relevant antar jag.
Och skuldfri är jag inte.
Finns en hel del kvar att betala.
Bara nyfiken, du behöver inte svara. Men tar inte skuldsanering alla skulderna? Grattis iallafall till att klarat dig igenom det där, det är inte lätt att leva med vad jag har hört.
 
Tycker inte att man har med saken att göra om en bukare har eller har inte haft en skuldsanering hos kfm. Allra minst att man personligen ringer och kontrollerar(!) detta hos kfm.

Att man helst inte vill säga det är faktiskt helt förståeligt. Ekonomi är ju en del av ens privatliv som kan ömma en del.

Om jag skulle få för mig att en dag säga att jag jobbar i slottet :idea: så får folk tro och kalla mig lögnare. Men likväl tycker jag att man inte har rätt att ringa slottet för att kontrollera om man verkligen jobbar där. Som exempel.
 
Du har tummat rätt rejält med sanningen, det är därför. Hade du verkligen velat ligga lågt med det så hade du inte sagt ett knyst om KFM. Du har utnyttjat fleras vänlighet och sympati med din situation men till slut var det lite väl mycket som inte stämde vilket gjorde att flera drog öronen åt sig.

En utnyttjar inte de som faktiskt vill hjälpa.

Edit: Jag ville verkligen inte skriva ovanstående men någon måtta får det vara.
Jag har fortfarande en tämligen dålig ekonomi så det har inte varit nåt tummande med det.
Det är inte direkt så att man lever lyxliv på sanering.
Och jag har hela tider oroat mig för att den ska avbrytas.
 
Du har tummat rätt rejält med sanningen, det är därför. Hade du verkligen velat ligga lågt med det så hade du inte sagt ett knyst om KFM. Du har utnyttjat fleras vänlighet och sympati med din situation men till slut var det lite väl mycket som inte stämde vilket gjorde att flera drog öronen åt sig.

En utnyttjar inte de som faktiskt vill hjälpa.

Edit: Jag ville verkligen inte skriva ovanstående men någon måtta får det vara.
Jag har dock fortfarande kvar på saneringen enligt de avier jag har.
Så att det var sista denna månad är nåt jag inte vet om
Så det får jag ju kolla i så fall.
 
Jag har fortfarande en tämligen dålig ekonomi så det har inte varit nåt tummande med det.
Det är inte direkt så att man lever lyxliv på sanering.
Och jag har hela tider oroat mig för att den ska avbrytas.

Förstår du inte att de som hjälpt faktiskt blir upprörda när det kommer fram att du inte sagt sanningen? Du har varit extremt öppen med att KFM nekat sanering och faktiskt själv öppnat upp för spekulering när dina påståenden inte gått ihop. Hade du inte kommit med dem hade ingen reagerat.
 
Jag har uppfattat det du skrivit som att du hade vanlig löneutmätning och att du var nekad skuldsanering.
Men om du nu fått det så är jag glad för din skull, tycker du faller i målgruppen av de som förtjänar det.

Om det här handlar om folk som har hjälpt dig och då haft en felaktig föreställning om vilka förhållandena varit så kan jag förstå att man blir sur. Det är trots allt rätt stor skillnad på att ha en tidsbegränsad horisont av dålig ekonomi jämfört med en situation som är olöslig för resten av livet vad man än gör. Många ser nog det som relevant information som har avgörande betydelse för deras beslut om hur de agerat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 399
Senast: IngelaH
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 198
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
1 875
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 032
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp