Kota över?

finapina

Trådstartare
Jag undrar om ngn har en film på en häst som kotar över? Har läst om detta men får inte riktigt ngn bild hur det kan se ut.Ser den även halt ut t.ex?

Googlade lite, och detta verkar vara ett exempel på överkotning bak..
Tack så mkt, jag fattar nu! Kan problem med bakbenen visa sig som snubblighet/överkotning på frambenen? Eller är det alltid benet/ hoven där problemet sitter som överkotningen märks på?

Tack så mkt, jag fattar nu! Kan problem med bakbenen visa sig som snubblighet/överkotning på frambenen? Eller är det alltid benet/ hoven där problemet sitter som överkotningen märks på?
Det har jag tyvärr inte koll på, men överkotning kan väl ha neurologisk orsak (läs om polyneupati tex) och då tänker jag att om flera nerver är inblandade så kan väl lite vad som helst ske. Däremot om den är endast snubblig hade jag utrett mkt annat först.
Letat hältor, även fått hovar undersökta noga, fått skoningen uppkollad av en klinikhovis tex.

Kort sagt, en veterinärklinik för koll kan nog vara en god idé.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
450
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 235
Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: casio01
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
583
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka