Kliar sönder svansen!

H

herat

Hej!
Min halvbodsvalack gnider svansen/rumpan mot boxväggen under natten, så att han skrapar av svanshår. (ejj något allvarligt iallafall, då han ej har kliat så mycket, är ej "hårlös" uppe på svansroten eller sårig)
Har tvättat igenom svansen några gånger, men dhan fortsätter.
vad kan detta bero på? kan jag motvärka detta?
han blir väldigt lätt extremt uttråkad, kan det vara det?

Kram

Sv: Kliar sönder svansen!

Det kan handla om parasiter (vilket tyvärr inte är mitt starka ämne, men det finns några duktiga är på Buke). Kolla masken!

Det kan oxå vara någon sorts allergi!

Min har kliat från och till i perioder i hela sitt liv. Hans mamma gjorde det oxå. har provat det mesta men har nu hittat en produkt från leovet som heter Bio-Skin oil. Smörjer svansroten varje-varannan dag. Tvättar den emellanåt med lactacyd. Det funkar som sagt på min!

Lycka till!!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 948
Senast: Seabaz
·
S
Hästvård Jaa, jag har ju fått en eksem häst hit hem, och jag har absolut noll erfarenhet av detta. Inte så bra kombination kanske: eksemhäst +...
2
Svar
20
· Visningar
5 461
Senast: Simply me
·
Hästvård Jag har ett halvblod som står på box på natten och i hage på dagen, har ätit samma foder i flera år och aldrig haft problem med huden...
Svar
9
· Visningar
3 196
Senast: niardasp
·
X
Hästvård På sommaren när alla insekter komma ställer sig de allra flesta hästarna i stallet och gnuggar rumpan mot boxväggarna. Detta resulterar...
Svar
7
· Visningar
1 234
Senast: xect
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka