Bukefalos 28 år!

Just nu funderar jag på... Del 3

Har bokat tvättstugan i morgon men funderar på om jag ska boka av för jag har ingen lust att tvätta, funderar på att gå och träna i stället. Har en idé om att träna tis, tors, lör denna vecka.
Är kanske bra att passa på nu när jag känner mig motiverad till tre ggr.
Hm. Kan fundera tills i morgon ju.
 
Hur gör man egentligen?

Sambon vill inte ha mer än 1,5 h resväg till jobbet (Stockholms södra), och vi vill köpa hus. Helst under 2 miljoner, men 2,5 kan i värsta fall fungera, förutsatt att jag får jobb.

Den här ekvationen går inte ihop. Samtidigt så söker jag jobb i hela landet eftersom det finns så få jobb för mig ändå. Så risken är överhängande att vi blir särbos en tid framöver sedan.
 
Om man äter 1 gram alvedon och 500 mg Ipren gånger tre per dag, kan man ändå få feber? Om man får en infektion under tiden, får man feber då?
 
Om man äter 1 gram alvedon och 500 mg Ipren gånger tre per dag, kan man ändå få feber? Om man får en infektion under tiden, får man feber då?
Jag har haft sorkfeber. Ja, man kan ha över 40 grader samtidigt som man maxar både Alvedon och Ipren i kombination.
Men om du tänkte på en enklare dussinförkylning kanske det inte är blir så...?
 
Jag har haft sorkfeber. Ja, man kan ha över 40 grader samtidigt som man maxar både Alvedon och Ipren i kombination.
Men om du tänkte på en enklare dussinförkylning kanske det inte är blir så...?
Jag tänkte mer på "vanlig" feber. Vid en infektion som inte är superkraftig.

Jag fick alvedon i dropp på förlossningen och hade över 40 grader. Men nu efteråt har jag knaprat tabletter i tre veckor och varje gång jag varit hos läkaren frågar de om feber. Jag säger att jag inte vet, jag äter massor med febernedsättande. Det jag tänker är om det liksom kamouflerar en mindre, men pågående, infektion.
 
Vad personen i varningsbilarna som åker efter exempelvis bred last-lastbilar har för yrkestitel? Oftast kör de vanlig kombi med stor skylt på taket.
 
Vad personen i varningsbilarna som åker efter exempelvis bred last-lastbilar har för yrkestitel? Oftast kör de vanlig kombi med stor skylt på taket.
Det finns något som heter vägtransportledare. Inte säker på riktigt vad som ingår i det jobbet. Men är de flera gula bilar så är det kanske den i en av bilarna som kallas ledare?
Följebilsförare?
 
Jag funderar på varför mina rabatter är fulla av gräs. Jag tyckte att jag rensade dem som vanligt i fjol, men den jag började rensa idag var helt överväxt av kvickrot, klöver och diverse andra gräs i ena ändan. Kanske tog jag mig inte igenom hela rabatten förra säsongen?
Rabatten bakom huset ser inte heller så bra ut, verkar vara gräsmatta där också :meh:
 
Jag funderar på varför mina rabatter är fulla av gräs. Jag tyckte att jag rensade dem som vanligt i fjol, men den jag började rensa idag var helt överväxt av kvickrot, klöver och diverse andra gräs i ena ändan. Kanske tog jag mig inte igenom hela rabatten förra säsongen?
Rabatten bakom huset ser inte heller så bra ut, verkar vara gräsmatta där också :meh:

Jag har också en sån 😔
 
I måndags hade jag en intervju, det gick jättebra! Men de har inte hört av sig ang en andra intervju än, trots att de sa att de skulle boka mig för en intervju till. Jag funderar på när man kan höra av sig själv och fråga?

Ett av datumen jag har sagt att jag kan är jag inte längre tillgänglig för, eftersom jag opereras det datumet. Så jag har en "legit" anledning att faktiskt höra av mig.

Så det borde vara okej att höra av sig idag utan att verka tjatig, eller?
 
I måndags hade jag en intervju, det gick jättebra! Men de har inte hört av sig ang en andra intervju än, trots att de sa att de skulle boka mig för en intervju till. Jag funderar på när man kan höra av sig själv och fråga?

Ett av datumen jag har sagt att jag kan är jag inte längre tillgänglig för, eftersom jag opereras det datumet. Så jag har en "legit" anledning att faktiskt höra av mig.

Så det borde vara okej att höra av sig idag utan att verka tjatig, eller?
Ja, helt klart legit att höra av sig. Heja!
 
Ena hunden har kommit på att maskrosblommor är väldigt gott. Tror hon är ätit typ 7 st idag.
Nu funderar jag på vid vilken dos maskrosor blir giftiga 😅 :rofl:
 

Liknande trådar

Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Tokyo
·
Kropp & Själ Av "anledning" började jag fundera på saken. Hur ofta brister du som vuxen ut i gråt? Ibland? En gång per år? En gång i veckan? Aldrig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 457
Senast: Nepenthe
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
12 384
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
14 187
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp