G
gazira
I november blev min häst plötsligt halt i ena frambenet, vi åkte till klinik som konstaterade förändringar i haserna, kotledsinflammation och inflammation i bakknäna.
Efter det har vi varit på en rad återbesök och behandlingar, och var nu senast inne för 4 veckor sedan.
Då var hon ohalt vid böjprov och veterinären sa att förändringarna inte hade blivit "spatt" än. På röntgenbilderna syntes skuggor kring mellersta glidleden men ingen påverkan på själva leden.
Veterinären lät väldigt positiv men jag har svårt att släppa alla problem som tidigare erfarenheter av spatthästar har medfört.
Här någon fått en liknande diagnos?
och i så fall, hur har det gått? har det utvecklats till spatt senare?
Mycket tacksam för svar
Efter det har vi varit på en rad återbesök och behandlingar, och var nu senast inne för 4 veckor sedan.
Då var hon ohalt vid böjprov och veterinären sa att förändringarna inte hade blivit "spatt" än. På röntgenbilderna syntes skuggor kring mellersta glidleden men ingen påverkan på själva leden.
Veterinären lät väldigt positiv men jag har svårt att släppa alla problem som tidigare erfarenheter av spatthästar har medfört.
Här någon fått en liknande diagnos?
och i så fall, hur har det gått? har det utvecklats till spatt senare?
Mycket tacksam för svar