Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

"Han är en entreprenör inom täck-branschen och har genom detta blivit miljardär."

Jasså, täck-branschen minsann, inte visste jag att man kunde tjäna så mycket på att sälja täcken! Hmm, undrar om det har något med tyngdtäcken att göra kanske?

SEN fattade jag att personen slängde sig med lite svengelska termer och att det var tech-branschen som åsyftades. Det kändes lite mer logiskt i förhållande till hela miljardärsgrejen, det får jag erkänna.
 
Lidl annonserar trädgårdspyssel med PARKSLIDE. :nailbiting: ”Gör det själv med parkslide” och små söta drivhus. Nej tack!

IMG_1696.png
 
I min mail inbox,

Jag läser ;
The mindfuck app

Min reaktion;
Men herregud, vilken djävla reklam å vilken idiot app ä detta då...

Läser igen,...
The mindfulness app

Ehrrrm,... känns nästan som en hint, var mer fokuserad på nuet , läääs vad som står framför dig 🧘 :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Whoever
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
356
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 583
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 078
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridbana i sand, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp