hmm någon som vet??

A

Akila

Hej!
För något år sedan blev en sadel dumpad hos mig och jag har ingen aning om vad den är för något. :crazy: Tänkte att någon här vet bättre?`
Ser ut som en ponnyputa/galopp träningssadel men den är längre än vanliga putor.. Någon som vet??:confused:
http://fewdid942.blogspot.com/

Sv: hmm någon som vet??

Ser inte ut sopm n ån träningssadel jag har sett men det sä'ger inte mycket kanske. MEn jag tycker det liknar nästan nån riktigt flatvariant av dressyrsadel jag.:cool:
Träningsadlar jag ser är väldigt framskurna tex.

hmm okej, tack! Någon mer som vill gissa lite??:) Hon som kom med den ville ha den på min shettis som hon då red. Bara att sadeln slutade på korset:crazy: :P

Eftersom ingen annan gissar så undrar jag hur polosadlar ser ut:confused: Ingen aning men kom att tänka på det bara, kan det vara en sån?

Där ser man, ja såna har jag nog aldrig sett nånsin, så då vet jag det.:idea:

Det är inte någon galoppsadel, men är du säker på att det är en monte sadel??

Vet ju inte hur stor den är, men jag har sätt liknande, då iofs väldigt mycket mer slitna, ligga på just skettisar… Då jag har testat (i forntiden) mins jag att de var väldigt platta och obekväma…. Den du har ser ju väldigt fräsch ut, kanske du borde fråga på travforumet? Eller googla monte+sadel typ….

hmmmmm,

var inte jag som hade sadeln o ställde frågan, du svarade nog ts?

Jag har ingen aning, godtar vad som helst, (utom träningssadel eftersom jag vet hur såna ser ut) men ja nån liknande ponnysadel red jag i som barn men den hade annorlunda kåpor, mer framskurna.

ja så ser det ut som en montesadel! här kommer några bilder på monté sadlar.

montesadel_1164906624_thumb.jpg

montesadel1_1164906642_thumb.jpg

därför är den för stor för akilas shettis;)

Eftersom jag är sjuk och har tråkigt letade jag och de kan se ut både så här. (som galopptrsadlar ) Ursäkta Kakans men ville hitta en precis likadan, för jag tyckte det var så skumnt med stöden fram o skärningen men så kan de också se ut alltså.

monte-hel.jpg

och så här, vilket är som akilas tycker jag:

158930_11.jpg

Senast ändrad av en moderator:

tack för alla svar! :bow: Äntligen fått reda på nått som jag grubblat mig grå på! Hmm ska sälja den men då e de ju också bra att veta vad det är man ska sälja:angel: Blev ju som sagt dunpad här och hängt i 3 år, det att den ser så fräsch ut är att den inte alls är sliten någonstans:eek: och att min kära lillasyster fick för sig att ta hem och putsa den så den blänkte:p

Jo men det är ju så att vi testade den på min shettis o den slutade vid korset, hoppas inte folk rider sina hästar med så förstora sadlar:crazy:

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 544
Senast: Roxy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 640
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 199
Senast: malumbub
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 166
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka