Hjälp mig!

E

em84a

Hej!

Hur dåligt är detta??:confused:
Jag vet att proteinet är väldigt dåligt!!!

TS: 86.3
Råprotein: 46
Smrp: 17
Kalcium: 4.1
Fosfor: 1.5
Magnesium: 1.2
Kalcium: 14.8
Kalcuim/Fosfor: 2.3

Tacksam för svar!!! Och om ni har krafftfoder å rek. Har en unghäst som behöver mkt protein...

MVH //Em

Sv: Hjälp mig!

Soja, k****t protein, lucern, det finns en mängd med olika proteinrika fodermedel. Hade liknande problem förra året, dock ännu sämre värden. Endast 12 smrp. Men det gick, fast det var kostsamt. Det billigaste proteintillskottet är nog soja.

Var försiktigt med att fodra upp med lusern för mkt, min unghäst på tre och halvt blev rätt gallig när hon fick för mkt.

Jag skulle rekommendera att du ger lucern då det är lättast för hästen att ta upp (det är ju ett grovfoder...;))

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 528
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 797
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 583
Senast: mackan
·
Foder & Strö Fick hem foderanalysen härom dagen. Energi 7.5MJ Smb råprotein 26 g/kg Kalcium 2.1 Fosfor 1.2 Jag har ett 5årigt fullblodssto samt en...
Svar
1
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka