Hjälp! Kissade på sig eller "våt dröm"??

Misiaczek

Trådstartare
(Förvarnar för lite generande/pinsam text)

Sitter här i soffan med ena hunden sovandes bredvid mig, när han plötsligt vaknar o ser förvånad ut o bara står still o då ser jag (vad jag först tänkte) att han står o kissar i soffan.. :crazy: Fast ändå inte med en stark stråle som det kommer när de kissar utan det liksom "läcker" o droppar ur honom... hela hans penis var ute oxå och de där "bollarna" där bak vid penisroten var helt stora o uppsvällda precis som när de ska "hänga" i tiken vid parning. Då började jag tänka på om det var utlösning han fick o inte att han kissade?? Men han höll inte på och jucka innan eller något utan han sov som sagt... Det tog ca 10min innan han lyckades få in penisen igen och under all den tiden läckte det ur honom så jag fick stå med papper under magen på honom. När jag luktade på det så tyckte jag att det luktade lite kiss faktiskt.. fast det var inte gulaktigt...
O medan han stod så där så höll han på o "knipa med rumpan" hela tiden så svansen höjdes o sänktes hela tiden.. såg nästan ut som att det hela gjorde ont på honom...
Han såg väldigt besvärad och skamsen ut. Han är annars 100% rumsren.

Eftersom detta aldrig hänt tidigare så fick jag lite panik och börjar tänka på allt möjligt detta kan bero på, typ prostatan? UVI?
Någon som varit med om detta med sin hanhund?

Kan tillägga att jag haft hanhundar innan och jag vet att de kan få utlösning utan att para sig, men då har de liksom hållit på och jucka mot sig själva eller någon nalle eller så.. Ingen som fått utlösning i sömnen...

Hunden i fråga är en whippet, snart 3 år, okastrerad (krypt)

Sv: Hjälp! Kissade på sig eller "våt dröm"??

Jag tänker också prostata, att "bollarna" där syns har jag förstått inte alls är konstig, har en hanne nu som de syns jätte ofta på ända sedan han var valp, eftersom jag inte lagt märke till dem på någon annan hanne, blev jag fundersam om det kunde vara nått fel men inget veterinären reagerade på utan sa att de bara kan va så. Men din hunds beteende lan mycket väl vara början på prostata problem, symtomen liknar de än av våra hannar hade på äldre dagar, han hade problem med prostatan men det märktes mest om de funnits en löptik i närheten för då började symtomterna som du beskriver.

Vad osammanhängande jag skrivit men mitt råd är att höra med en veterinär iaf som kan tala om ifall du borde låta undersöka honom eller avvakta.

Det där hände min förra hund några gånger. Inget fel på prostatan och ingen uvi. Vet chansade på inkontinens eftersom jag ibland hittade våta fläckar här och var och han fick slemhinneavsvällande (för människor, minns inte vad det heter) och då slutade det. Men fläckarna luckrade inte och såg inte ut som urin så jag tror det var utlösning, men tabletterna hjälpte ju så det var ju bra :)

Förmodligen finns det en höglöpande tik i närheten. Då kan det bli så. Det kan ta upp till ½ timme innan den går tillbaks till normal storlek.

En kompis hund är i en extremt hormonell period. Häromdagen på hennes jobb så hände exakt det, han fick utlösning i sömnen. Ingen annan hund än deras andra hane i närheten.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 839
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 896
Senast: Nominous
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 934
Senast: Pilot
·
Småbarn Bakgrundsstoryn då; Jag har en femåring som i maj 2012 fick svårt att andas, värre och värre med syrebrist och medvetslöshet som...
Svar
15
· Visningar
2 335
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka