MalanMjöl

Trådstartare
Någon som har någon erfarenhet av den här hjälmen?

Champion Ventair

Har haft en sån här innan:

Champion Euro Jockey Helmet
Fast med "vanliga" remmar (haha vad heter d.. :confused: ) och inte läderremmar.

Måste byta nu då den andra är kaput... :crazy: (Tacka vet jag hjälm alltså!! :bow: :bow: )

Funderar på vilken jag vill ha såvida det inte kommer att skilja jättemycket i pris på dem. Har till gång till att få alla tre.

Sv: Hjälm

Har en av varje. Den ventilerade är stor i storlekarna, har stl 55 och den är på gränsen till för stor.

Den andra modellen har jag stl 56 i och den är än så länge för liten då jag inte har töjt ut den än...

Jag tycker att de är bra båda två.

Någon som har någon erfarenhet av den här hjälmen?

Champion Ventair

Har haft en sån här innan:

Champion Euro Jockey Helmet
Fast med "vanliga" remmar (haha vad heter d.. :confused: ) och inte läderremmar.

Måste byta nu då den andra är kaput... :crazy: (Tacka vet jag hjälm alltså!! :bow: :bow: )

Funderar på vilken jag vill ha såvida det inte kommer att skilja jättemycket i pris på dem. Har till gång till att få alla tre.

Skulle oxå vilja betälla en med ventil, känar 500kr på att beställa... sklall du beställa? kanske vi kan göra det i hopp?

Tyvärr! :( Köpte min idag av en som kan fixa dem mycket billigare eftersom hon jobbar i affär.. Men valde dock den "gamla" modellen för tyckte den kändes skönare på. (dock inte nu innan den är uttänjd med en öm panna.. :crazy: )

Jag kan inte så mycket om galopp, så jag undrar varför jockeyhjälmen inte har någon skärm. :p

Det är för att jockeyrna i lopp ska kunna sätta på ett hjälmöverdrag med hästägarens färger. Varje hästägare har sin speciella färgkombination (det är dessa färggladda dräkter jockeyrna har på sig) och till dräkten hör ett hjälmöverdrag.

Tror även att det är en säkerhetsgrej- skärmen ska vara mjuk så att man inte skadar sig på den!

Jag kan inte så mycket om galopp, så jag undrar varför jockeyhjälmen inte har någon skärm. :p

Jag åker runt en hel del till olika ridskolor där ungdomar får testa på att rida i galoppsadel (träningsadlar) och naturligtvis stå i galoppsits. Tyvärr så är det ganska svårt för ungdomarna att stå helträtt då de nästan alltid inte ser något pga de vanligga hjälmarnas uppbyggnad, framför allt skärmen gör att man inte ser ett skvatt!!

Anledningarna är många…

Aha! Jag har själv aldrig prövat galoppsadel eller galoppläder men när du säger det så låter det väldigt logiskt! Tack för svaren :D

Har inskaffat mig en "Champion Ventair", ganska så ovant ännu, men vi skall nog komma överens i sinom tid... Väntar nu bara på min nya säkerhetsväst!!!

Tyckte också den kändes annorlunda på, kändes inte alls så säker som de sa att den skulle va.. :p Så jag mesade lite och tog den gamla vanliga istället... :angel:

Jag glömde hälsa i söndags föresten... :o Var och lämnade dräkt och hämtade sadel hos christel...

Tyckte också den kändes annorlunda på, kändes inte alls så säker som de sa att den skulle va.. :p Så jag mesade lite och tog den gamla vanliga istället... :angel:

Jag glömde hälsa i söndags föresten... :o Var och lämnade dräkt och hämtade sadel hos christel...

Asså jag tycker att hjälmen känns som den sitter ovanpå huvudet! Min amerikanska sitter liksom ner över ”öronspetsarna”. Men min nya sitter så högt upp… Jag kunde definitivt inte ha en större eftersom den då satt för löst, men den jag köpte känns som en kalott typ… Men jag rider tappert med den, den skall ju vara säkrare sägs det…

Förövrigt så får du chans att hälsa på mig på söndag, kommer ner för amatörryttarklubben möte och två lopp…. =)

ALLA amatörryttare, KOM PÅ MÖTET! 11.30 på Jägersro. Det brukar tyvärr vara dåligt uppslut, vilket är synd eftersom det borde finnas ett stort intresse med tanke på den mängd amatörer det finns i Skåne….

Precis så tyckte jag med! Kändes som om den inte alls gick ner över nacken! :confused:

Ska kanske in på söndag för att intervjua folk till arbetet (fått mitt mail föresten?) men vi har inga hästar till start så det är inte säkert än.. Vem är det som har mötet, ARK och var i så fall?? Jag är inte medlem där, än men man kanske kan komma ändå. Får se om jag hinner så tidigt dock! Jaja du lär ju märka ifall jag är där... :p

Liknande trådar

Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 773
Senast: Hannah0407
·
S
Utrustning Ska köpa en ny hjälm nu och vill ha en med läderband. JW hjälm har resten av stallet, så jag vill ha någon annan. Vad finns det för...
Svar
3
· Visningar
1 137
Senast: Nyrelski
·
K
Hästvård Hej, Finns väldigt mycket trådar här om att sko eller inte, hoppas att någon orkar ge mig råd om det här med skor i alla fall :o...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: cajsa
·
B
Träning Jag har under många år iaktagit olika sätt att hantera hästar på. Jag har haft turen att träffa många duktiga människor som lärt mig...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka