hästbuss c körkort

malin_a

Trådstartare
Fick så bra hjälp med förra frågan så jag tar hjälp igen.
Jag planerar köpa en hästbuss, räcker för 2 hästar, är det någon som vet vad som är bra?
jag tar tacksamt mot PM om ingen får skriva märken här.
Jag undrar: motorkvalite märke hållbarhet och hur rejäl bussen är.
Tänker prisklass 300 000 alltså begagnad.
Ideer någon?

Ingen som vet eller har någon buss? tänkte B-körkort glömde skriva det.
Pratatde med en som hade Ume och den var isolerad, brukar de vara det eller?

Om du menar B- kort så finns det ju mängder på blocket eller HästNet. Själv tycker jag dom är rätt värdelösa. Dyra och man kan bara lasta 1 häst plus jäkligt obekväma att sova i. Renault är väl de vanligaste märkena!

Oj . Skrev helt fel.
B-kort tänkte jag.
ja jag har tittat på nätet men det finns massor av märken och modeller och jättesvårt och veta vad som är bättre eller mindre bra. men jag har hört lite amma nu som du skriver, dyrt visste jag men att för att få dem lätta så blir karossen snålbyggd med mindre bra material.
kanske bättre köpa ny trailer?

Oj . Skrev helt fel.
B-kort tänkte jag.
ja jag har tittat på nätet men det finns massor av märken och modeller och jättesvårt och veta vad som är bättre eller mindre bra. men jag har hört lite amma nu som du skriver, dyrt visste jag men att för att få dem lätta så blir karossen snålbyggd med mindre bra material.
kanske bättre köpa ny trailer?
Släp får ju inte ta mer i vikt heller på b kort, Har du be så finns det ju släp med sovdel också.

Väcker upp denna gamla tråd igen för förhoppningsvis hjälp och information.

Det blev inget alls då jag har kört med min gamla bil och trailer, och sparat.

Så vad är bäst ? av STX eller Alfab? tanken är att det blir nytt och någon av dem.

Väcker upp denna gamla tråd igen för förhoppningsvis hjälp och information.

Det blev inget alls då jag har kört med min gamla bil och trailer, och sparat.

Så vad är bäst ? av STX eller Alfab? tanken är att det blir nytt och någon av dem.
Jag har två kompisar som har STX som är jättenöjda. Alfab skulle jag personligen inte köpa pga att de som har dem har gjort bort sig några gånger och varit "gubbiga" på ett ofräscht sätt..

Efter flera års sparande och flera års faktaletande så blev det nu en Alfab. Jag valde bort STX även om de också är fina för de har väldigt mycket problem med sina påbyggnader, de håller helt enkelt inte.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 602
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 688
Senast: Pancakes
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 642
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar