Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då måste jag säga att Morganhästar är underbart allsidiga hästar, inte ett dugg partisk
Men Liv Burdetts häst Imagination är iaf ett Danskt varmblod han har väl gått upp till 16 mil, om jag inte har fel. Dansakt varmblod är väl i stil med vårt svenska halvblod?
Imagination (Rasmus som han kallas) har gått 2 st 160 km, och har gått 5 (!) st Nordiskt mästerskap med godkänt resultat på samtliga med placeringarna 3,11,4,5,7.
Nej vad roligt!!
jag såg honom ute på annons förut och hoppades så att han skulle hamna hos Liv igen.
Hoppas vi får se honom ute på banorna snart igen! Hur gammal är han förresten?
Tänkte bara berätta att Imagination kommer tillbaka till distansbanorna i svensk regi för gott!
Liv Burdett hade denna otroligt karismatiska häst på lån under tre år då hans danska ägare inte kunde rida honom själv. Pga av personliga skäl tog ägaren tillbaka honom till Danmark hösten 2007. Om två timmar åker vi Köpenhamn och hämtar tillbaka Rasmus (som han kallas för) eller Kocko-head (som han är känd för i Danmark) som fortsättningsvis kommer att ägas och tävlas av Liv Burdett!
//En superglad Angelica som älskar denna häst med huvud av stål men hjärta av guld
hur "långt" kan ett halvblod gå inom distansen? svår fråga givetvis, är ju olika från individ till individ...
kan inte bestämma mig för vad det ska bli för ras på nästa pålle eftersom jag vill göra ALLT
Jag minns också Toves halvblod.