Greveritten inställd

F

FiaPiaLisa

Ekonomin går inte ihop med för få anmälda så vi ställer in!

Kommentarer önskas inför nästa år
För svår bana?
Fel datum, skulle början av nov. tex. vara bättre?
Anndra kreativa kommentarer??

FPL

Sv: Greveritten inställd

Jag har nu läst igenom eran propp, och har några tankar.

Iden att ha rikigt korta PP och handikappklasser är jättetrevlig, men det funkar tyvärr ofta dåligt att ha såna i samband med riktiga tävlingar, eftersom dessa även måste ha veterinärer, och då blir anmälningsavgifterna för dyra.
Kan ni inte arrangera greveritten ändå, med bara PP?

Sen beror det ju på hur man tänker. Förra året arrangerade vi en mindre ritt med bara CR och PP.
Där var vi beredda att ta en förlust, just för att ge nybörjarna ett tillfälle att testa distans. Hade vi då, med 17 anmälningar, ställd in tävlingen, hade säkerligen flera av dessa ryttare aldrig mer anmält sig till någon distansritt.

När jag själv tänker ur ryttarens synvinkel, vill jag inte när jag planerar min tävlingsäsong, ta med ritter som är kända för att ställa in tävlingarna, eftersom då hela planeringen spricker. Då lägger jag hellre upp ett annat schema, med ritter som jag vet blir av.

Bra tankar! Men 90% av anmälningarna fanns i T50 och ngn enstaka i CL. Så tankarna gick nog mer att bara stryka T80 men det hjälper inte upp ekonomin tillräckligt, tyvärr.

Då detta är första året vi behövt ställa in så vill vi riktigt rannsaka oss vad som kunnat göras bättre!

Så fler synpunkter mottages gärna....

FPL

Det var tråkigt...

Kanska satsa lite mer på information, nu när ni ändå har flera pp klasser, för att nå ryttare som vill testa distans?

Om man inte känner till ritten redan och er hemsida finns det ingen möjlighet att få reda på att Greveritten existerar.

Helt rätt marknadsföring är alltid bra!
Skicka ut inbjudningar ect?

FPL

Men tittar ni inte på Svenska Ridsportförbundets hemsida ? Det gör jag när jag vill veta vad som är på "G" :confused:

Jag talade nu inte för mig själv.

Men det är väl självklart att man inte ska förvänta sig att folk ska söka upp information om evangemang de inte vet finns? För att na ryttare utanför distanskretsen.

Till FiaPiaLisa:
Ja! skicka ut inbjudningar, klistra upp inbjudningar pa anslagstavlan i ridhusen i omradet. Känner du till portalen www.hasteniskane.se ?
Där finns ni inte med i kalendern..

själv hade jag med mig ett gäng inbjudningar till skanskas pp ritt, till fälttävlans evangemanget i övedskloster, de gick at som smör i solsken.

Det låter jättebra Limona..

Mindre bra att greve är inställd då jag var anmäld till 80 km klassen där men det går väl snabbt att betala tillbaka pengarna därifrån antar jag..
Jag vet att inte alla är anmälda än som planerat att rida 80 km på Greve men det är väl inte tillräckligt för att låta tävlingen gå ändå..:confused:
Jättetrist..

NEJ vad tråkigt, har anmält mig till 50km klassen:( då går min säsong helt i stöpet då jag behövde en 50km innan hallandsritten...

åh, du har inte lust att pm lite info? vilken ritt det är, ska fler svenskar dit vad du vet? Sitter på lånad dator just nu och har bara en stund kvar här;)

Hej
Jag är så besviken på att Greveritten är inställd:cry:
Då vi arrangerar 3 tävlingar och lyckas få ekonomi på samtliga så...
Kan det vara något som gått fel med amnälningarna?
Jag vet flera som skulle efteranmäla sig...
Sen står det inte någonstans i proppen att ni behöver ett visst antal...
Lägg ut en lista på dom som anmält sig så vi kan kolla att vi är med...
Hoppas fortfarande på en Greveritt 2008:banana:

Vi skulle ta våra 1000km på Greve var det tänkt :(
Hur många anmälningar behövde ni och hur många blev det?
// Linda

:cry:Ja helt rätt 21 anmälda och vi har satt gränsen på 30 st.
Förstår alla som är besvikna ,det är vi också!

FPL

Funkar det inte om ni ber alla betala lite mer?
Låter kanske konstigt och nu har jag tappat suget för denna tävlingen. Men hade ni gått ut direkt o frågat om man var villig att betala in ex 100:- mer för att tävlingen skulle bli av hade jag nappat på det.
Stryker ni 8-milen slipper ni premierna (pris) där.
// Linda

Det är väl så att ryttarna får ju skylla sig själva.

Jag vet flera som skulle efteranmäla sig...
Vill dom rida tävlingen, och hoppas på att tävlingen blir av, så måste dom ju anmäla sig i tid.
En arrangör kan ju inte förutsätta att det kommer att bli si eller så många som efteranmäler sig. Då har man ju som arrangör ingen chans att planera sin tävling.
Arrangörerna borde i stället höja efteranmälningsavgiften så att det avskräcker att efteranmäla sig.

Dom som jag tänker på har ett återbesök att göra innan och går det inte att efteranmäla sig så ska det inte stå i proppen:confused:

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 800
Senast: Willys
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 206
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 451
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 017
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka