A
a_schuber
Såg på bilderna och startlistorna från Berga att det var flera avkommor efter Gomir som var med:
Piece of my heart - Eva Rubin (jättekul att Eva år tillbaka!)
Djinah - Irene Friederich
Power - Maria Hagmans trarab som reds av Madde F.
Såg även att Ingela hade två uppfödningar med på Sämstaholmsritten:
Pylh (Gomir-Procordia/Eldorado)
Paravosh (Red Baron-Procordia/Eldorado)
Har inte sett några resultatlistor, så jag vet inte hur det gick för någon av dem.
Spännande att följa Ingelas långsiktiga distansavelssatsning och se hur avkommorna/uppfösningarna kommer att gå på distansbanorna.
Att föda upp distanshästar är ju så extremt långsiktigt och tålamodsprövande. Att utvärdera sina tankar/kombinationer/ideér många år efter besluten är speciellt och så otroligt svårt men samtidigt det som gör det så utmanande! Jag tycker att det är lika roligt varje år att se vilka hästar som startar och att följa sportens utveckling.
Jag är väldigt glad för det ökade intresset för avel och att fler uppfödare satsar på att föda upp distanshästar.
///Anna
Piece of my heart - Eva Rubin (jättekul att Eva år tillbaka!)
Djinah - Irene Friederich
Power - Maria Hagmans trarab som reds av Madde F.
Såg även att Ingela hade två uppfödningar med på Sämstaholmsritten:
Pylh (Gomir-Procordia/Eldorado)
Paravosh (Red Baron-Procordia/Eldorado)
Har inte sett några resultatlistor, så jag vet inte hur det gick för någon av dem.
Spännande att följa Ingelas långsiktiga distansavelssatsning och se hur avkommorna/uppfösningarna kommer att gå på distansbanorna.
Att föda upp distanshästar är ju så extremt långsiktigt och tålamodsprövande. Att utvärdera sina tankar/kombinationer/ideér många år efter besluten är speciellt och så otroligt svårt men samtidigt det som gör det så utmanande! Jag tycker att det är lika roligt varje år att se vilka hästar som startar och att följa sportens utveckling.
Jag är väldigt glad för det ökade intresset för avel och att fler uppfödare satsar på att föda upp distanshästar.
///Anna