galopp intresserad?

verrdogan

Trådstartare
Ja undrar var ja kan få info om hur/var man kan få jobba med galopphästar. har varit drömmen länge å nu vill ja höra mej för, för att få hjälp. har jobbat med travare i mänga år å vill nu testa nå nytt.:banana: funderar även på att skaffa mej en egen. hjälp mej med info!!!:bow:

Sv: galopp intresserad?

Alldeles riktigt att du kan få mycket info på Ung Galopps hemsida. Där står det om bland annat prova på kurser och arbetsryttarkurser på Strömsholm. Du kan också ringa och prata med utbildningsansvarig på Svenska galoppförbundet.
Lycka till!

Jag kan definitift rekommendera ung galopp ! Man lär sig otroligt mycket om galopp och dess historia.. Man får rida på arab hästar .. Och så har dom 1 eng. fullblod .. Iaf i Malmö .. Rida på galopp banan .. Och är du under 18 så får man starta i ponny galopp med om jag inte minns fel .. På deras hästar .. (tror jag) Sen så ringer "läraren" runt till olika tränare där man får jobba lite för o komma in i den riktiga galopp världen ..

Nästan rätt. Det du rekommenderar är Ung Jägersro, Det hör däremot till projektet Ung Galopp. Gå in på www.unggalopp.nu och läs artikeln om Ung Jägersro.Den är inlagd 19 oktober, möjligt att du får söka i arkivet, sök då på Ung Jägersro-med morgondagens stjärnor. Där är också en länk till deras hemsida och personer du kan ta kontakt med om du är intresserad.

*off topic* Såg att du var från Hörby! Jag med, tänkte bara se ifall man vet vem du där... :p Hörby är ju inte så stort... Vilket stall håller du till i? ;)

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 433
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 780
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka