lwt03001

Trådstartare
Förra veckan fick min häst gallor bara på bakbenen. Någon mer som har fått det på sin häst nu? Är fundersam för det har ju inte kommit något gräs ännu och han äter samma hö. Mitt hö ligger ganska högt i protein, 60g smr. Jag har bytt kraftfoder från havrefri müsli till Krafft grov 60 och det är ju lite havre däri. Kan det vara det? Har haft honom lindad två nätter med back on track men det har inte blivit bättre av det utan han är fortfarande gallig när jag lindar av. Vat inte vad jag vill med tråden, mest bara höra om det är någon annan som har samma problem nu eller har tidigare erfarenheter eller tips;).

Sv: Gallor

Om det var på båda bak hade jag inte oroat mig alls, det kan lätt bli så, spec nu när det börjar tina lite i marken osv. Kanske har hästen fått tag på nån gammal mossa eller liknande. Om du också har bytt foder beror det troligenpå det ;)

Sv: Gallor

Ja, jag funderar också på om det kan vara underlaget. Han rör ju sig inbland en hel del i hagen då jag flyttade honom till nytt stall 1/3 och han har ju därför fått ny hagkompis och de busar ibland.

Liknande trådar

L
Hästvård Köpte en ny häst för ca 3 veckor sedan. Gick fortfarande i vinterhage när jag köpte honom så har vant in honom långsamt på gräs. Nu går...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Lejonelle
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
F
Foder & Strö Det gäller en häst på 12 år, halvblod som tränas i dressyr. Varierat, ut i skogen, ridhus, ridbana, tömkörs, alltid i rätt form och...
Svar
6
· Visningar
1 866
F
Hästvård Hej! Behöver snabb hjälp! För en vecka sedan tömkörde min tränare min häst och allt var frid och fröjd! Dagen efter ringer min kompis...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: anhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka