Får man tävla ponny på gagbett?

Ayssha_08

Trådstartare
Hej! Jag undrar allmänt om de är godkänt att tävla ponny på gagbett i hoppning? Eller är det inre ett godkänt bett?

Hej! Jag undrar allmänt om de är godkänt att tävla ponny på gagbett i hoppning? Eller är det inre ett godkänt bett?
För att tävla så krävs ett grönt kort och då ingår det att man kan läsa TR (tävlingsreglemente) och där finns all info om vad man får ha och inte får ha.

”P” Moment 307 Godkända bett och nosgrimmor för ponny vid hoppning

5. Gags ska vara normalt tränsbett/gags, odelat eller tvådelat.

För att tävla så krävs ett grönt kort och då ingår det att man kan läsa TR (tävlingsreglemente) och där finns all info om vad man får ha och inte får ha.

”P” Moment 307 Godkända bett och nosgrimmor för ponny vid hoppning

5. Gags ska vara normalt tränsbett/gags, odelat eller tvådelat.
Toppen tack! Har grönt kort men ville bara vara 100 i minnet igen om just detta :)

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 932
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 725
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka